Söndag eftermiddag

 
Söndagen efter loppet gick vi runt i byn.
Det var Corpus Christi.
Gatorna var täckta med rosmarin.
Fullt med folk, det fanns orkestrar och pasos.
 
Vart hotell lag mitt i mot den stora kyrkan.
 
Jag är varken troende eller sa jätte interesserad av kyrkan och dess historia.
Kan verkligen ingenting om präster och deras rangordningar.
Men pa vart hotell bodde Monseñor Carlos Amigo.
Alla kysste hans händer och jag förstod att han är en utav dom högst uppsatta inom den Spanska kyrkan.
 Sevillas (pensionerade?) ärkebiskop och presbyter (?).
Den vatikanska flaggan var upphissad överallt i San Fernando.
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
D behövde vila sina ben (saklart) sa vi slog oss ner och tog en tapa, albóndigas de choco (bläckfiskbullar).
 
(Självklart blaste det!)
 
 
Sen fortsatte vi att strosa runt..
Vi gick bland annat och kollade där Camarón bodde etc, mer om det i ett annat inlägg.
 
 
 
 
 Vi at middag pa samma ställe som vi at lördagens middag, sma rätter.
Jag testade Manzanilla för första gangen och jag gillade det INTE! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0