Jul och Nyar-Mattupplevelser

Hoppas ni alla haft en trevlig jul och nyar!
För det har jag verkligen haft, med fin besök och allt.

Pappa och Carin har varit ner och firat bade jul och nyar med oss :D
Det har varit underbara dagar för min del och även om det vart lite stressigt (min del) sista dagarna da jag var tvungen att jobba, inkl nyar(!!!)..men jag fick ända en liten stund med dom pa nyarsnatten.
Vi har inte hunnit med sa manga sevardigheter da det varit sa manga röda dagar och allt har varit stängt, men därmot har dom fatt uppleva MANGA nya smakupplevelser. Jag tror dom bade tva är ganska trötta pa mat just nu, hehe..och sa tror jag att dom tycker det ar skönt att fa komma hem och själva bestämma sin mat, för här har deras talan inte betytt natt, här har dom snällt ätit det som ställs pa bordet :)
Ds mamma har varit en ängel dessa dagar och bjudit in mig och min familj att fira jul med dom och lagat sa mycket god mat! Vi har ätit massvis med räkor (alla typer), skinka (saklart!), oxfile, cocido madrileño, lammstek, MASSVIS med efterätter inkl den typiska "Roscon de Reyes" och mycket mycket mer...dessutom har dom fatt äta Ostron (som pappa inte ätit pa 20ar och Carin aldrig har provat), pulpo (bläckfisk), caldo, sepia (bläckfisk) etc etc..och självklart spädgris (haha) pa nyarsafton!
Jag hoppas iaf att dom har haft det lika trevligt som jag och D under deras besök och jag hoppas att det inte dröjer 6ar till innan dom kommer ner nästa gang ;)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0