Skandinavier

Det är egentligen löjligt hur glad man (jag) kan bli utav att se en skandinav här nere. Helt sjukt! Nyss kom det in 5 ungdommar och fragade om jag inte kunde ringa en taxi till dom och sa passade dom pa att fraga om lite information om nagra kyrkor, vi pratade med varandra pa engelska men jag hörde att jag kände igen nagra ord (dom pratade valdigt tyst med varandra) sa jag trodde att dom var tyskar men sen gissade jag pa danskar och fragade om dom var fran Danmark och da sa dom att dom var ifran Norge, sa da sket vi i engelskan och pratade Norska/Svenska istället...löjligt kul!
Jag blir alltid lika stumm och glad över att fa kunna prata svenska..men det känns ända konstigt..att prata svenska sa där helt plötsligt när man är inställd pa spanska (eller engelska som värst)..men kul..
Om jag ser/hör nagon nordenbo nere vi kusten sa blir jag inte helt till mig utan tycker mest det är jobbigt..MEN om det händer i Guadarrama eller här i Segovia, da blir jag helt till mig..! Det är iof inte lika vanligt med den typen av turister här sa det är väl därför man blir sa glad och chockad. Jag tycker bara synd om alla Nordenbor som passerat pa detta Hotell (eller La Montaña, för där träffade jag oxa pa en svensk!) och träffat pa mig här, den galna svenskan som blir helt till sig av att se en skandinav, som star och ler med hela ansiktet men ända inte säger nagot för hon blivit sa stumm och far inte fram nagra ord utan att stamma...

Trackback
RSS 2.0