Nattvecka

Vanligtvis sa jobbar jag ju natt en helg (fre, lör, sön) i manaden, vilket jag gjort den här helgen som vart, men nu, den här veckan har Mario (han som vanligtvis jobbar natt) semester, och det vart jag som fick fylla upp hans pass! Inte sa jätte kul, men den här veckan är jag iaf super glad att jag jobbar natt och inte dag!

Den här helgen har vi nämligen ett himla liv här! Och jag som vanligtvis slutar 15, brukar inte komma härifran fören runt 16-16:30 när det är mycket jobb, sa bara det, att veta att jag slutar kl 07:00 oavsett om det är mycket folk eller inte är ju rena rama himelriket! Jag kommer iof ha mer jobb pa natten än vanligtvis jag med, plocka runt och sa med sant som dom pa dagen inte hinner..i natt har jag tex torkat bestick och sorterat dukar...men det gör jag i min egen takt, utan stress! Mina arbetskamrater kommer inte ha en lugn stund nu i helgen och jag är inte ett dugg avundsjuk! :)
Orsaken till det hela ár ju samma som alltid, vi är alldeles for lite personal!!!

Den här helgen har vi en "Mäklar Mässa" här, dom sover inte här men äter frukost, lunch och middag. Sen har vi comuniones, som är det barnen gör innan konfirmationen (dom är 9ar), bröllop och en grupp som sover här, äter frukost, lunch och middag och som har konferens pa dagarna!!

 

Fredag lunch: Ca: 120 pers "Mäklare"

Fredag middag: Ca 70/80 pers "Mäklare" + 70 pers gruppen

Lördag lunch: Ca 120 pers "Mäklare" + 70 pers gruppen + 171 pers comuniones

Lördag middag: Ca 70/80 pers "Mäklare" + 70 pers gruppen + 120 pers bröllop

Söndag lunch: Ca 120 pers "Mäklare" + 70 pers gruppen + 196 pers comuniones

Där i mellan har den här gruppen konferens med sina avbrott for "coffee break" och sen ska alla matrum städas och dukas fram i mellan allt detta. Och sa stort är inte hotellet och sa manga "matrum" har vi inte heller...och som sagt, personalbristen är väl det värsta...sa, jag ser som sagt var fram emot att jobba natt i helgen! :)

 

Eftersom Mario har semester den här veckan sa har jag bara vart ledig en dag istället för tva den här veckan (blir ledig tre nästa vecka istallet!), och jag var ledig igar....da lyxade jag och Dani till det med en flaska vin...om ni har tillgang till denna i Sverige, sa rekomenderar jag verkligen den!! Den var är i topp 10 listan över dom bästa vinen 2010!

Trackback
RSS 2.0