Robledo de Chavela

Igar när vi var och handla pa förmiddagen tyckte D att det luktade brand, jag tyckte det luktade bastu (?!)
När vi kom hem sag vi pa nyheterna att det brann i Robledo som bara denn...pa sex olika ställen!
 D tyckte att den lukten han maste kännt i Segovia var denna brand, omöjligt tyckte jag!
Men sen pratade vi med svärmor som berättade att Guadarrama var täckt med aska, att det inte fanns en bil parkerad som inte var täckt med aska.
Eftersom det blaste sa igar sa kanske det inte var sa konstigt att lukten kom ända hit ända...
 
 
Titta vad jag just i skrivande stund hittade pa nätet: detta !
(Pa spanska)
 
Kommer ni ihag när vi akte igenom Robledo de Chavela med motorcykeln?
Det är detta landskap som brinner nu..inte där vid vattnet och inte i El Escorial...ännu...och jag hoppas det inte tar sig varken dit eller till Guadarrama..
 
Uppdatering kommer....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0