Vår frys - fylld med svenskt bröd

 
Jag har alltid bott i mellanstora byar med atminstone en mataffär pa gang avstand
Sa, när vi flyttade till den pyttelilla byn där vi bor nu där det inte finns nagon mataffär alls sa köpte jag och D en frys
med tanken att jämt ha den fylld med mat sa vi aldrig blev utan..
Ganska dumt tänkt ända..visst, vi har ingen mataffär här i byn, sa det blir tufft om du glömt köpa natt..
men vi är ju i Segovia varje dag, bade i jobb och till gymmet...gymmet ligger vägg i vägg med Mercadona och vi handlar typ varje dag..
 
Men den där frysen var inte sa dumt köp iaf..vi har en hylla med bara glas, ni vet sa där härligt kalla som man dricker öl eller tinto de verano i pa barer.
En annan hylla är full med svenskt bröd!
Här i Spanien är det svart att hitta mörkt, grovt, nyttigt och framförallt gott bröd!
Jag fyller jämt resväskan med flera paket och alla gäster som kommer maste ha minst ett paket med sig ner
för att fa komma!
Jag fryser ner allt och tar upp ett paket da och da...i mellanat äter vi spanskt bröd men
när längtan och begäret blir för stort tar vi upp ett paket svensktbröd och njuter i nagra dagar..
i morse tog sista paketet med svenskt bröd slut och jag längtar redan tills jag far fylla pa igen!
 
Det finns nagra pasar med kantareller ifran Dalarna där ocksa som bara väntar pa att fa avnjutas.
 
Det bör tilläggas att standarden här i Spanien är att ha en sa kallad kombi kyl och frys, och självklart har vi en san..men vi har ocksa var fina frys som¨bara är frys...i Sverige stil, fylld med bröd..mmmmm!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0