Panettone

Jag har aldrig varit speciellt förtjust i denna Italienska "bulle" som är typsikt under julen, även i Spanien.
 
Men igar fick vi en av svärmor som var saaaa god, sa luftig och "mör".
 
 
 
Mums!
 
Jag är inte speciellt förtjust i den spanska julgodiset heller, Turrón och Polvorones.
Men igar tjuvsmakade vi lite turrón hemma hos svärmor som var saaa god, massa goda smaker sasom chocklad med salt och tomat eller Piña Colada, mums!
Vi far avakta en vecka till innan vi far ga loss pa de där godingarna!

Vi fick som alltid med oss massa gott hem fran svärmor och det vart en "lyx" middag med ankmousse, skinka, ostar och champagne (D fick en julkorg med den i lördags när han var iväg och skjöt)  till, inte illa för att vara en tisdag!
 
 

Kommentarer
Postat av: Casa Annika

Jag har sett den där julbullen i affärerna men aldrig smakat. Jag gillar turrón, den klassiska, hårda, och "fusk-turronen" - chokladvarianten. Och mantecados förstås!

Svar: Jag gillar en del turrón (som du säger, med chocklad, mums!) men jag har fortfarande inte (efter alla ar) riktigt fattat vad turrón är egentligen..hmm..
Ulrika

2013-12-18 @ 10:30:59
URL: http://casaannika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0