Söndag

Det blev ändrade planer denna helg.
Planen var egentligen att vi skulle akt till Guadarrama igar för att fira svärmor med middag, hon fyllde ar i tisdags, och idag skulle vi ha tillbringat dagen i Burgos var det tänkt.
Det ändrades pga av det daliga vädret.
Igar morse när jag akte hem fran jobbet (07:00) sa blaste det och regnade sa!!!
Jag hade lust att stanna bilen där pa vägen och bara grata!
Det var hemskt, spöregnade sa mycket att man inte sag vägen och bilen blaste nästan i diket.
Vi stannade hemma och inomhus hela dagen igar.
Vi sket i Burgos idag eftersom det är snö/regn varning hela helgen..inte sa kul om det regnar hela dagen, man far inte ut natt av det sa vi akte till Guadarrama imorse istället för att fira svärmor med lunch.
 
Solen sken i Segovia men när vi kom till San Rafael sa sag vi snön och dimman..vägen upp pa berget..
 
 
 
Vi käkade frukost
Sen akte D iväg och sköt lite medans jag tog en lang promenad med hunden
 
 
 
 
När jag kom tillbaka fran promenaden sa var varken svärmor eller svärfar hemma sa jag gick över till lägenheten mittemot där Ds mormor och moster bor. 
Där var Ds kusinbarn Ángela och Pablo som jag lekte med en stund..
När D kom tillbaks fran skjutbanan gick vi och tog ett glas vermouth innan det var dags för lunch
Vi at lunch hemma hos svärföräldrarna..det vart smatt och gott till förätt, sa som lomo, ost, skinka, anjovis etc
Till varmrätt vart det Redondo de Ternera. Sist men inte minst, Roscón till efterrätt!
Roscón fran mitt favorit bageri, Pyma, smarrigt värre! Hälften grädde, hälften chockladtryffel.
Det började snöa pa eftermiddagen sa vi valde att aka hem innan det vart mörkt.
Pa vägen upp pa berget 
 
..men när vi kom ner till San Rafael igen sa var det inge snö pa marken alls..
 ..hemma i Segovia sken solen!
Nu ska vi förbereda nagot lätt till middag..det lutar at sallad och kokta langostinos
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0