Vi har blivit med affär

Eller inte vi utan byn!
 
Vi har haft en liten butik, en san där man bara gar till när man glömt nagot i den riktiga affären.
Typ som den dagen när jag skulle göra Tortilla de patata och hade redan pabörjat med "pochera" potatisen och kom pa att jag inte hade ägg...
Den lag i ett bostadshus, deras undervaning/garage typ..det kostade saklart dubbelt sa mycket där eftersom dom köpte i den "riktiga" butiken och sen salde vidare till oss i byn.
Dom öppnade och stängde lite när dom själva ville..allt detta bidrog saklart till att dom stängde igen till slut.
Alla som bor i byn jobbar ju i Segovia eller Madrid (tex) och handlar där och da (billigare och mer utbud).
 
Men, för en manad sen ungefär, i början av December sa öppnade en Día i byn.
Jag har alltid varit Anti Día, fraga mig inte varför..
Kanske var det för den gangen jag var in i en san butik (för flera ar sen) och det luktade rutten fisk i hela butiken och allt var skitigt..jag har inte gatt in i en sen dess..förens igar!
 
Lördagkväll klockan 19:45, vi satt uttrakade hemma och blev sugna pa sött och salt.
Kom pa att affären fanns och sprang typ dit eftersom vi trodde att dom kanske stängde klockan atta en lördagskväll, som senast..
Halla! det är ju ända en by vi bor i med typ tusen invanare!
Det visade sig att den var öppen och till klockan 21:00, bra att veta och skönt för oss som hade ett stort sockerbehov.
Nu har vi fyllt upp sockerlagret över helgen
(Som ni vet är affärerna stängda här pa söndagar)
 
Butiken var ren och fri fran lukt..dom har iof ingen fiskdisk och butiken är ny sa kanske därför..men jag vart iaf glatt överraskad och skönt att veta att det finns en billig butik nära med bra öppentider i fall att.
Inne i butiken finns en köttdisk ocksa, en kille som hyr nagra meter där inne och säljer sitt.
Egenföretagare alltsa.
Köttet sag riktigt fint ut.
 
Ver imagen en tamaño completo
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0