Ledig helg

Vi har ju som sagt var en ledig helg i manaden och den här helgen var det min tur, och den var efterlängtad!
Var inte ledig nagon helg i Maj sa sist var när vi akte till Salamanca i April.
 
Den här helgen har utnyttjas till max!
 
I lördags följde jag med D till Carbonero medans han sköt pa morgonen.
Pa eftermiddagen gick vi pa langpromenad och pa kvällen gick vi ut och käkade middag pa San Marcos
 
 
 
 
 
 I söndags var vi upp tidigt, akte hemifran runt atta
Lämnade bil och hund i Guadarrama där vi tog motorcyckeln och begav oss till Aranjuez.
Där var det motorcyckelträff!
 
Vi har aldrig deltagit i nagon san själva (Jo, D har vart iväg nangang för flera ar sen pa Pingüinos), därmot sa anordnar ju Ds pappa, han själv och nagra fler killar motorcyckelträffar i Guadarrama varje ar.
Vi hade bestämt oss för att aka pa den här träffen för flera veckor sen, passa pa eftersom jag var ledig.
Vädret var dock inte det bästa, gratt, kallt och blött!
 
Vi kom fram strax innan tio och skrev in oss.
Vi fick en varsin pase med en "näsduk", pin, coca cola, jordgubbar (kända fran Aranjuez) och ett nummer som senare skulle användas för att lotta ut presenter.
 
 
 
Sen akte alla som skrivit in sig pa en "rutt"
 
När vi kom tillbaka var det utlottning av presenter.
Och gissa vad, mitt nr vann en motorcyckel jacka!!
Jag vart jätteglad!
Jag var den enda pa hela träffen som hade "vanlig" jacka och gnällde (ynkliga jag som kände mig "utanför"!) lite över det till D pa morgonen, hahaha!
 
Jag hade saklart pa mig min nya jacka pa hemvägen..och vilken skillnad!
Jag frös inte alls, och behövde inte ha dubbla tröjor under jackan!
Supernöjd!
 
Mitt nummer var det första som skreks ut och gissa vad...det tredje numret var Ds!
Han vann en klocka!
Det fanns bara 10 saker att lotta ut och vi fick tva av dom, haha!
Alla glodde pa oss och vi skämdes nästan över var tur sa vi sprang därifran och gick och tog en öl istället ;)
(Bättre bild kommer...)
 
 
Käkade lunch i Aranjuez, kaffe intogs i Cercedilla där eftermiddagen tillbringades.
Dagen avslutades med middag hos Ds föräldrar i Guadarrama innan vi akte hem och stupade i säng.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Casa Annika

Vilket TUR! Ser kul ut! Och vilken lunch!!!

2013-06-10 @ 18:54:22
URL: http://casaannika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0