Sommarplaner

 
Jag fyller 30 i sommar och familjen har vart pa mig sen innan vi var i Sverige i Mars..vad vill jag göra?
Vill jag att hela familjen kommer ner hit och firar mig?
Vill jag aka hem?
Ha en stor fest?
 
Jag har inte lagt sa stor vikt vid detta, inte brytt mig sa mycket..inte vart intresserad av en stort 30ars fest eller att fira överhuvudtaget..jag tyckte det bara var jobbigt att behöva planera sa langt fram..
 
Men, nagongang där i Sverige bestämde jag mig ända, att jag ville komma hem, ha en "ursäkt" att fa träffa släkten
Hinner inte med sa mycket när jag är hem annars, bara närmaste familjen som hinner träffas sa det skulle vara kul att fa träffa kusiner, mormor och morfar, morbror och moster etc...
 
Att alla skulle komma ner hit gick bort redan när dom fragade.
Jag skulle aldrig palla att ha alla här nere samtidigt, känna att man "maste" ta hand om om dom, känna sig ansvarig..alla skulle behöva bo pa hotell i Segovia medans vi bor ute i byn..
Tack men nej tack, jag blev svettig bara jag tänkte tanken..
 
Redan dagen efter vi kom tillbaka fran Sverige ringde min lillebror mig.
Han och hans flickvän ville komma ner och hälsa pa oss i sommar.
 
Just da kände jag att jag inte kunde "fa allt"..D och jag ville aka iväg en vecka i ar igen, som förra aret..
Lillebror och flickvän skulle komma ner, familjen var pa mig om vad jag skulle göra..skulle dom komma hit eller jag dit?
Hur skulle det ga med allas semestrar etc..jag hade precis kommit hem efter tva veckors semester
(och varit sjukskriven i tre veckor precis innan dess...) och ville inte ens tänka pa att be om massa semester veckor i sommar..
 
Jag ringde genast Mamma och la födelsedagsplanerna pa is, det var viktigast att lillebror kom ner, viktigare att fa tid med honom, min älskade bror.
Det var nog sex ar sen dom var ner sist, om jag inte minns fel..
 
Bror, svägerska, D och jag bestämde oss ganska tidigt för att sla tva flugor i en smäll..
Aka till kusten tillsammans!
Roligare för dom att se sig om lite, och komma till kusten..roligare för mig att komma till kusten och inte "slösa min semester" med att sitta hemma..
Vi har disskuterat fram och tillbaka sen dess, vilken vecka kan vi alla vara lediga?
 
(Svart att fa ihop en vecka som alla kan!)
Vart ska vi aka och hur länge? 
 
Samtidigt pratade jag med resten av familjen som undrade hur mina födelsedagsplaner gick..
Jag ville inte bestämma nagot fören semestern med lillebror var bokad, datum etc men berättade ända lite löst för mamma om vad jag skulle vilja göra om allt gick samman, om det skulle bli möjligt för oss att aka hem..
Jag fyller ar i slutet av Juni och att vara hemma pa min födelsedag var uteslutet ganska lang innan, omöjligt för mig att fa semester..
 
Nu är allt äntligen klart!
Lite detaljer som fattas men de stora besluten är tagna, saaa skönt!
Vi kommer ha fullt upp ett par veckor i sommar, men sa härligt!
Jag tror jag aldrig haft en sadan planerad sommar, hehe..
 
I mandags vart det klart när dom flyger fram och tillbaka hit, i tisdags bokade vi hotellet och redan pa tisdagskvällen hade vi flygbiljetter hem till Sverige med!
 
Dom kommer nämligen ner hit i tio dagar, sju av dom tillbringar vi i Aguadulce sen flyger vi till Sverige tillsammans där D och jag blir kvar i fem dagar.
Mitt födelsedagsfirande blir ca tva och en halv vecka senare, men vad gör det
(jag hade ju egentligen inte tänkt fira alls)!
 
Jag  ville inte ha en stor fest, ingen lust alls...
Sa, vi har bokat ett gäng stugor pa en camping och bjudit in släkten, den som vill far komma.
Fre-sönd, umgas och ha skoj tillsammans.
Lite mer avslappnat.
Bad, minigolf, kubbspel, grillning etc.
 
Anledningen att det vart en campingplats är för att alla bor sa utspritt i landet och da blir det en neutral plats för alla och alla kan ga hem till "sitt" när dom vill.
En del kan bada om dom vill medans en del spelar mingolf..typ..
Sen är det ju i mitten av Juli och Sverige borde visa sin bästa sida da
:)
 
Aguadulce (Almería) var inget självklart val för oss heller.
Vi ville aka till natt ställe där ingen av oss fyra vart innan.
Vi var inne pa La Manga (Murcia) och La Herradura (Granada) ganska länge..men bestämde oss sedan för Aguadulce som sagt var..
D och jag var ju i Mojácar förra aret och rörde oss med bil ner i Cabo de Gata omradet,
vi kom inte sa lang ner som vi önskat och Almería överraskade oss pa ett positivt sätt
...sa, i ar aker vi till Almería igen, lite längre ner, söder om Cabo de Gata
 
Knappt ett par manader kvar, längtar mycket! Men kul att ha natt att se fram emot!
:)
 
 

Kommentarer
Postat av: Casa Annika

Bekymmer, men kärt bekymmer:-) Kommer att bli toppen!

2014-05-09 @ 13:22:06
URL: http://casaannika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0