Sen sist

 
Jobbade nyar och reyes, mycket jobb, manga dagar i sträck och manga, manga timmar.
Men där i mellan hann jag äta nyarsmiddag och sen nyarslunch hemma hos svärföräldrarna.
Jobbade nämligen morgon pa nyarsafton, käkade middag i Guadarrama där jag även sov sen akte jag tidigt därifran och jobbade morgon pa nyarsdagen och sen tillbaka till Guadarrama igen för att äta nyarslunch innan vi akte hem igen och sov, för jag jobbade saklart den 2a med.. och flera dagar till därefter...
 
Massa goda skaldjur blev det pa nyarsafton
 
Älskar dessa stora goda räkor
Och en massa goda sötsaker, suuuuuper goda fran konditorit.
 
 
Pa mitt jobb är det som om värmen inte finns, det är iskallt jämt (stackars klienter!).
(Idag jobbade jag tex i fyra (!) st langärmade tröjjor, en av dom polo och en annan av dom munkjacka).
 
 
Mycket jobb, stress och kyla gjorde saklart att jag blev superförkyld och lag däckad hemma mellan arbetspass och arbetspass.

Jag fick ju nya löpskor av D i tidig julklapp, hann testa dom ett par dagar innan jag blev förkyld.
Skit trakigt!
Speciellt eftersom jag fick ännu mer saker av honom pa reyes, löpkläder!
 
Men da lag jag sa däckad sa jag kunde inte ens glädja mig, var sa arg ocksa eftersom jag äntligen tagit mig ut (ett par dagar strax efter nyar) och hade den där motiviationen och glädjen som inte funnits innan, jag var rädd att den skulle försvinna igen lagom tills jag blev frisk igen.
MEN jag blev saklart frisk och viljan, glädjen och motivationen fanns kvar, inte ens snön som kommit kunde hindra mig!
 
(Okej, inte jätte mycket snö pa just detta kort, men jag har inget annat pa snön och det kom faktiskt mycket mer)
 
Varit ute nagra ganger och mitt första delmal är avklarat!
Springa 30min utan att ga nagonting!
 
 
Mitt nästa delmal är att orka vara ute mer än 30min även om jag da gar lite..kanske 40/45 min springa/ga?
 
Igar gjorde jag "serier" för första gangen.
Sprang 10 min, gick en minut, sprang 1 1/2 min och gick 1 1/2 x 5 och avslutade med 4 min löpning, prick
30min totalt.
Jag trodde jag skulle dö, super jobbigt!
Min idé var att springa 2min lite fortare men jag klarade bara 1 1/2.
För det första sa är min kropp inte alls van och saknar bade uthallighet och styrka sen har jag massa kilon jag maste bli av med ocksa, jobbigt att bära pa när jag ska springa.
 
Men jag är ända glad att jag klarade av det 
:)
Nagonstans maste man ju börja och jag vill ju inte att kroppen ska vänja sig med samma hastighet och samma längt varje gang..sa som sagt, en start.
 
 
Jag hoppas bara att den här glädjen och viljan haller i sig, att jag inte hinner tröttna..men det bra är ju att jag ser mina (pyttesma) framsteg som gör att det är roligare och som gör att jag längtar ut och pressa mig själv (litegrann) igen, även om jag jämt vill ge upp när jag väl är ute, haha..men det gör jag inte och bara det är ju en liten vinst i sig!
:)
 
Jag var langledig nu förra veckan, ledig fredag, lördag, söndag, mandag och tisdag.
Skönt att fa tid att vila upp mig och bli av med förkylningen och det gav tid till att ga ut och springa ocksa
och hitta den där glädjen!
 
 Vad mer har hänt?
Vi har firat svärmor som fyllt ar, vi at pa samma ställe som förra arets födelsdag, ett bra val.
Tyckte ljuset hon fick pa sin efterrätt var rolig..aldrig sett sant förut, ett fragetecken, lagom diskret.
 
 
Vi har haft ett aterkommande problem med fläkten i var bil vilket gjort att den vart pa lagning tusen ganger!
 
Förra sommaren gick en del av ACn sönder (kylare/fläkt eller natt liknande...) sa förra sommaren akte vi runt som "förr i tiden" med "vanlig" fläkt.
Jobbigt och varmt sa i ar innan vi akte ner till Almería sa lagade vi ACn, bästa vi gjort pa länge, woho!
 
Bara det att när vi var där nere, en av de sista dagarna sa gick den där jäkla fläktgrejjen sönder igen och vi var fyra stycken svettandes människor i bilen tillbaka fran Almería till Segovia.
 
Vi lagade den IGEN när vi kom tillbaka (alltsa det aterkommande fläktproblemet, AC problemet löste sig pa en gang och har inte kommit tillbaka) och den har hallt sig tills strax innan nyar da den gick sönder IGEN.
 
Vi var tvugna att använda bilen sa under ett par veckor, vi lämnade in den den 7e Januari pa morgonen och fick tillbaka den samma dag pa kvällen..den funkade i knappt 12h da den gick sönder igen..fick ny tid att lämna in den pa mandagen efter igen (den 12e), där var den tills fredagen den 16e da vi hämtade den igen, fungerande.
 
Det höll sig tills i förrgar,  onsdags den 21a da sket det sig IGEEEEEEEEN.
D var galen pa bilen och ville helst krocka den med ett träd eller natt.
 
Vi maste skrapa bilen varje morgon och sa fort du sätter dig i den och andas sa blir det fukt och rutan frysen igen.
Vi aker hemifran runt 06:30 pa morgonen och det är kallare i bilen än ute och ute är det mellan 2 och 5
MINUS GRADER.
 
Om du haller handen för fläkten sa känner du värme, värmen funkar alltsa med det blaser lixom inte ut.
Sa även om vi startar bilen 10 minuter innan vi aker hemifran sa hjälper det inte, det blaser lixom ingenting ut.
När man kört ett tag (och ju fortare man aker) sa kommer det sakta, sakta lite värme pa rutan, det blaser som sagt var inte men lite grann kommer ut iaf sa isen försvinner sa smaningom och man kan köra men de första
5-10 minuterna är livsfarliga eftersom du inte ser natt alls!
 
Sjukt jobbigt och irriterande.
Vi har lämnat in den hos en mekaniker 10 ganger och jag överdriver inte.
Vi böt mekaniker den här gangen och det var en annan firma som fixat den dom tva sista gangerna.
När den gick sönder igen i onsdags sa ringde (en förbannad) D upp killen och berättade vad som hänt..han sa att vi skulle leta upp en annan mekaniker, han visste inte vad felet var!!!
Han har da haft bilen i fem dagar och monterat i sär allt för att hitta felet utan att hitta det.
 
Jag har ingenting emot att betala vad som helst nästan bara dom hittar det jäkla felet och fixar det!!
 
Men gissa vad!
Idag har D vart i Ávila pa morgonen och när han skulle hämta mig pa jobbet i eftermiddags körde han i ett gupp/grop och fläkten startade av sig själv!!
 
Blir sinnesjuk pa bilen och det här "konstiga" felet!!
 
Haller tummarna för att den funkar imorrn pa morgonen när jag sticker till jobbet annars maste vi fixa och trixa sa vi kan lana Ds föräldrars bil igen sa vi kan lämna in var, för utan bil kan vi inte vara.
 
Nej, nu vart det ett laaaaangt inlägg om lite blandade saker, nu ska jag snöra pa mig löpardojjorna och ta mig ut en liten vända!
:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0