Lediga dagar

I mandags hade jag klipptid vid 11 sa D slappte av mig i stan och akte till gymmet. Jag kanner mig sa "naken" utan haret, det ar fortfarande "langt" men hon klippte av mer an en decimeter!!!! Kanns som att det ar jatte kort fast sa kort ar det ju iof inte, nu ar oxa alla slingor ute ur haret och jag har 100% min harfarg vilket gor att det oxa kanns annorluna, kanner mig sa mork,..
Men men....efterklippningen sa gick jag en svang pa stan sen motte jag upp D som hade tid hos Dr. vid ett...han sprutade in brosk i knat..han gor ju det var sjatte manad, eftersom han sjalv varken har broskt eller knaskal sa sprutar han in det var sjatte manad sa att inte larbenet ska ligga och skava mot smalbenet..det tar ca 6 manader att forbruka sig och knat blir tomt igen och det ar det dax att spruta in mer :) Det ar helt sjukt egentligen vilken skillnad det gor och hur mycket battre han mar pga av denna spruta..han kan ju till och med idrotta nu ;)
Han ar lite dalig de forsta dagarna innan kroppen tagit emot sig vatskan och fordelat den ratt i knat, forsta dagarna (tva- tre) brukar han inte kunna bojja knat och sa sager han att det kliar och sticker mycket dar inne...men imorrn eller pa fredag borde han vara ok igen...nu gar han med kapp sa alla gammla bara tittar knappt pa honom..haha...

Resten utav mandagen gick saklart at till att handla mat, stada, tvatta etc etc..

Igar akte vi till Guadarrama efter lunch och tillbringade eftermiddagen dar, kakade middag dar oxa..

Vadret har ar som sagt konstigt har nu..i for en vecka sen var det 25grader varmt och inte en enda liten vind..i fredagsvar det snostorm(!!) och i mandags var det 20-21 grader varmt med inte ett moln pa himlen, lite vindar sa men ok,...och igar sporegnade det hela dagen!! Idag ar det vaxlat sol/molningt men det har inte regnat natt an, kanske kommer en skur lite senare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0