Domingo de Ramos

Idag (eller igar blir det ju eftersom klockan är över tolv) är det Domingo de Ramos och paskveckan börjar.

De troende vandrar med palmkvistar i händerna idag (läs igar).

Jag är inte speciellt intresserad av religon och inte gar jag i kyrkan heller.
Jag kan tycka det är kul att se pa "Procesión de Semana Santa" för att det fortfarande för min del trots allt är lite annorlunda.
Men det är inte sa att jag springer dit för att se pa det eller blir ledsen om jag missar det.
Och framförallt kan jag inte första att folk blir SA ledsna över att det regnar ute och inte kan ga i sina tag med sina jesus figurer.
Jag kanske kan första att det blir ledsna för att de tillbringat hela aret av öva osv..och sen inte kunna utföra natt av detta..men sa att det grater flodar över det..nej, det förstar jag inte..är jag kanske bara känslokall?


Jag var tvungen att ga in pa google translate för att fa reda pa att Domingo de Ramos pa svenska heter Palmsöndagen, sa intresserad av religon och pasken är jag ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0