Maten i León

Rent generellt far man mycket tapas (gratis) till drickan i Castilla y León, men jag hade glömt bort hur mycket mat man far i León och hur stora tapasen är!! I fredags kväll tog vi ett par glas vin innan maten (vi skulle käka pa Kina efter sa D skulle fa i sig ris och sant där...) och jag kunde inte äta nan middag efterat, jag var saaaaa mätt!!

Igar käkade vi en dagenslunch (lördag) för 16€ som var helt ok!



Till middag tog vi en bar runda!! Da D hade simmat pa eftermiddagen var det fritt fram för mat och dricka!
Jag började med "cortos" (lite mindre än cañas) och sen vart det cañas och ännu senare Tercios..hehe..






Vi var pa väg hem tidigt, klockan kanske var 00:30 eller sa...när vi gick förbi ett ställe som jag vart kär i!! Vi var inte hungriga efter all öl och tapas, men ända gick vi in..och ända beställde vi mat.
Jag höll pa att spy när vi kom tillbaka till Hotellet..men kolla vilket ställe!!!


Trackback
RSS 2.0