Spanien vs Sverige

En sak som jag tänkte pa när jag var hem till Sverige förra manaden var det här med allmänna toaletter.
I Sverige kostar alla allmänna toaletter, till och med pa restaurant (med fa undantag!).
Pratade med pappa om det att det var sa jobbig (I-Lands problem!) att jämt behöva ha en femkrona pa sig om man blev tvungen att ga pa toa, och hans svar var att nan maste ju städa dom här toaletterna och att pengarna gar at till själva underhallet.
Och ända tycker jag inte att toaletterna är sa värst fräscha när man änvänder dom.

I Spanien är alla gratis!! Pa gallerior, matstället etc etc...och inte är dom mycket smutsigare än dom i Sverige, jag tycker till och med att dom är fräschare här.

När jag var ny i Spanien fick jag ett rad att jämt ha med mig papper i väskan om jag skulle ut pa kvällen/natten för att toaletterna hade nästan inge papper och att dom var smutsiga..men det är dom väl i Sverige med klockan 02:00 pa natten!!

Dagstid tycker jag helt klart att de allmänna toaletterna är bättre i Spanien än i Sverige...sa
1-0 till Spanien!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0