Valladolid

 Igar tillbringade jag och arbetskamraten Lujan kvällen i Valladolid.
Det som skulle bli en snabbis fram och tillbaka vart ett evigt körande i Valladolid.
Vart mal var TOYS “R” US
 
Jag trodde jag visste hur vägen dit var men vi hamnade först vid ett annat köpcentrum, mittemot kyrkogarden. Men det vart ju bra ända da vi passade pa att ta ut pengar
Ut pa motorvägen igen, vi missade avfarten..körde in mot centrum istället..igenom nagot industriomrade och sen kom vi ut pa "var" väg igen och slutligen kom vi fram till Parquesol!
 
Vi köpte presenterna till lilla Matias.
Tog en öl, det var vi värdiga! Och sen akte vi hem igen.
Vi lämnade Segovia runt 17:30 och var inte tillbaka fören vid 23 snaret…
Men nu vet vi vart TOYS “R” US finns iallafall och hur man kommer dit!
 
Alla jobbarkompisar la en peng, jag och Lujan tog pa oss jobbet att inhandla presenterna och detta vart det:
 
Ett babygym
 
Babybjörn (saklart!)
 
 
Vi fick en "reseväska" pa köpet

Vi hittade en jättefin liten tome sparkdräkt. Den fanns dock bara i strl nyfödd, vi hade behövd strl 1-3 manad eftersom den lille föddes med mer än 3kg och det är ett tag kvar till jul sa skulle dräkten förmodligen vara för liten när julen kommer, sa vi köpte en söt liten mössa och strumpor istället, vi kunde inte sta emot dom :)

 Det vart lite pengar över som vi köpte en bukett blommor för att skicka till sjukhuset och sen kommer vi nog köpa en perfym eller natt sant till mamman och pappan ocksa..för att göra av med hela potten :)

Det har varit sa svart att köpa natt till denna lilla familj, de har redan fatt ALLT!
 Pappans syster har en son pa ett ar, sa de har fatt ärva allt av dom..men jag tror dom blir glada av dessa presenter, tror ni inte?

 

 

 Ps. K-L: Nästa gang jag aker till Valladolid och har lite mer tid över sa lovar jag att höra av mig och sa ska jag bjuda dig pa en kaffe ;)

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: K-L

Hahaha, ja det hoppas jag!! Men jag bjuder. Jag bor ganska nära Toys R Us och ännu närmare Ikea och nya Rio shoping, så vi kunde till och med ta en svenskfika på Ikea : )

Postat av: Ulrika Carlsson

Jag har inte hunnit iväg till varken IKEA eller Rio shoping ännu, hade en arbetskamrat som var där förra veckan och sa att omradet är oigenkännligt! Men tydligen ska det vara bra! :)

2012-11-19 @ 09:06:24
URL: http://tosenborell.blogg.se/
Postat av: Juan Vaquero

Hej jag heter Juan Vaquero.

Jag är en spansk som bor i Gävle för några månader sedan, nu är jag studerar på SFI.
Jag e född och bodde i Valladolid.
Jag hittade din blogg av en slump, och jag undrar om du fortfarande bor i Spanien och om du vet svenskar i Valladolid.
Fin foton Toysarus...

Min emai är [email protected]

En Abrao och ledsen för mitt skrivande svenska, han behöver fortfarande hjälp Google ....

2013-04-03 @ 11:45:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0