Att kunna vara sig själv

Jag läste pa La Madrileñas sida om att ga pa tjejmiddagar för att tjejerna ska kunna vara sig själva, kunna prata om sex osv som dom inte kan göra inför sina manliga vänner eller pojkvänner vilket är helt absurt tycker jag!
 
Jag hade en disskution för nagra dagar sen med en av mina kvinnliga arbetskamrater...om rapa och prutta...
Ni som känner mig vet att jag inte alls är en fin liten dam och om jag maste rapa sa gör jag det (mer än gärna!).
Visst, det finns tillfällen och tillfällen..inte sitter jag ute pa restaurant och rapar ut högt eller bland folk jag inte känner..men hemma hos mig bakom stängda dörrar gör jag det och hemma hos min familj med..och hemma hos/med vissa vänner likasa..där jag känner mig bekväm och hemma..ja, ni fattar säkert..
 
Men, tillbaka till arbetskamraten...hon har varit gift i 30 ar och ALDRIG pruttat eller rapat inför sin man..knappt bajsat heller..
Jag förstar inte hur man kan leva sa?!
 
Är det jag som är "äcklig" eller har min arbetskamrat rätt?
Ska man vara fin och halla sig inne med gaser etc eller ska man kunna göra detta framför sin partner?
 
Jag tycker att man maste kunna vara sig själv och känna sig bekväm, framförallt i sitt hem med sin partner!
Jag skulle inte klara av att bo med en människa och aldrig "fa" rapa, prutta eller bajsa..
Det är ju sant man MASTE göra, inte natt man gör för att man vill eller för man tycker det är skoj..
 
När jag lärde känna D sa gjorde jag självklart inget av detta framför honom i början
Det var han som prutta först
Flera manader senare sa rapade jag framför honom och hans svar?
Jag fick en puss!
Han tittade först lite chockad pa mig, men sen, utan ett ord fick jag en puss..
Vi hade natt det där stadiet ni vet...det där stadiet när man är 100% bekväm i sitt sällskap och verkligen kan njuta och vara sig själva..
I dagsläget kanske han tycker att jag rapar lite väl mycket, men det far han ta om han vill ha mig
;)
 
Gud, vilket snusk inlägg det vart
:)
 
Att vara sig själv handlar ju självklart inte bara om gaser och toalett besök
Precis som La Madrileña skrev sa tycker jag ocksa att man ska kunna prata om vad som helst (när som helst) med bade sin parter och riktiga vänner..
Jag har inga hemligheter för D och jag har absolut inga problem som helst att prata om bla sex med manliga vänner oavsett om D är med just da eller ej..
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Casa Annika

Jag tycker också att det är en konstig syn en del har på förhållanden och sin partner. För mig är det självklart att ens partner är den som står allra närmast, som man är helt bekväm med och som man inte har några hemligheter för.

Svar: Precis!
Ulrika

2012-10-07 @ 17:24:04
URL: http://casaannika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0