Trött

Just nu är jag otroligt trött pa att jobba inom ett service arbete
Trött att le at trakiga och oförskämda människor
Trött pa folk som beställer Café con leche templada
Trött pa folk som inte vet vad dom vill ha eller hur
Trött pa folk som beter sig som om dom är dom enda som finns och att dom är det bästa som finns
Trött överlag
 
Pa mitt kontrakt star det att jag är recepcionist, och det är jag väl för det mesta..
Men jag är ofta i baren och restauranten med..städar även rum da och da..
Sa här i kristider är det sa det är..
Es lo que hay, si no te gusta sabes donde tienes la puerta...
Man far vara glad för det lilla, glad att man ens har jobb..
 
Aterkommer när humöret är pa topp igen, nu är det väldigt dystert här.

Kommentarer
Postat av: Casa Annika

Så där trött på folk blev jag när jag jobbade i en butik här i stan. En del kunder var så gräsligt oförskämda. Värst var en fin dam som pekade på allt hon ville ha, så att jag gick bredvid och plockade det åt henne. Sedan tappade hon en pryl i golvet. "Hoppsan" sa hon och lät mig förstå att den tänkte hon inte ta upp. Men ibland kom det så himla vänliga, roliga, trevliga personer, och de var ljusglimtarna. Jag gissar att du har ljuslimtar på ditt jobb också, även om det andra överväger just nu.

Svar: Tack och lov har jag ljusglimtar! Annars skulle jag slutat för läääääänge sen ;)
Ulrika

2012-09-24 @ 22:23:41
URL: http://casaannika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0