Sjukhus och IKEA besök

I onsdags var vi iväg till Guadarrama pa eftermiddagen för att hälsa pa Ds mormor.
Sa liten och skör hon blivit.
Det var fint väder och varmt, fortfarande 20 °C klockan sju pa eftermiddagen sa vi tog motorcyckeln till
Puerta de Hierro och hälsade pa Ds kusin som födde en dotter där i tisdags, Daniela, sa söt!
När vi ända var i närheten passade vi pa att aka till IKEA igen..vi var ju där förra veckan, köpte ett paslakan som var trasigt!
Surt att aka sa langt bara för att byta det!
Men D var glad.över att fa handla mer tunnbröd, ost och sill (Jag avskyr sill!) bland annat
och det var väl tur att vi var i väg med motorcyckeln och inte hade sa mycket plats, har en känsla av att det skulle blivit ett mycket dyrare besök om vi akt ivag med bilen...
Men det är väl sa det ár pa IKEA, man kommer alltid hem med mer än man hade tänkt!
Förra veckan när vi var där fick man en gratis rabarbersaft flaska om man handlade.
D blev mycket förtjust i saften sa en san fick följa med hem igen, även en flädersaft.
Och mer sill saklart (blä!).
 
Nej, nu ska jag förbereda lite lunch här hemma för den här veckan jobbar jag eftermiddag/kväll och det är snart dags att ge sig av!

Kommentarer
Postat av: Casa Annika

Jag började äta sill för några år sedan, när jag för första gången åt heminlagd sill! Jättegott! (Med mycket potatis till)

Svar: Usch! D ville att jag skulle lukta pa den "goda" vintersillen, men jag kände ingen annan lukt än sill..blä!
Jag at ingenting fran havet när jag kom till Spanien men har sakta men säkert börja äta mer och mer av havets läckerheter..kanske lär jag mig gilla sill..men tror inte det,,hehe
Ulrika

2013-11-09 @ 00:10:59
URL: http://casaannika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0