Matprogram

 
D och jag gillar inte alls samma tv-program..han kollar helst pa dokumentärer eller frageprogram,
jag kollar pa serier och filmer...inget jag följer utan mer slapp tittar..men en sak har vi gemensamt och det är matkanalen, jag lagar ALDRIG mat hemma, men tycker det är kul att se ända eftersom jag tycker om att äta
:)
 
Vi har följt alla Top Chef program, USA, Australien etc
Jag har sett alla Master Chef program fran alla länder, följer nu Master Chef USA
Vi sag dock inte Spanska Master Chef som gick nydligen da vi vanligtvis ligger och sover den tiden de sändes.
Idag var det premier för Spanska Top Chef
 
D höll sig vaken och tittade pa det da en kille fran Guadarrama är med
Jag jobbar natt och missade det da jag akte hemifran da det började..men D har uppdaterar mig pa mobilen med tusen whatsapp!!
 
Först fick jag massa meddelanden om att programet var pinsamt, att det inte ens var i närheten av de andra
Top Chef, att spanska versionen var en "billig kopia"
 
Folk kunde inte skära eller tillaga, tvättade av en fisk med en diskborste (?!)..sen kom en massa meddelenaden om vilen oduglig killen fran Guadarrama var.."vad var det jag sa" sa han..han tycker inte om den här killen värst mycket.."hahahaha", "vad dalig han är", "han far vad han förtjänar", "Chicote säger samma sak som jag alltid sagt", "hoppas han fattar nu när han fatt höra det fran Chicote" etc etc
Behöver jag säga att killen akte ut redan första programet och att D skrattade gott...?
 
Om det här är nagra av dom bättre kockarna, hur är da dom daliga fragde D
Dom bästa är saklart aldrig med..och det är ju en spansk reality show, och det är just det som lätt händer med spanska program, det blir lite lätt "lekstuga" och inte speciellt allvarligt..utan mer "bra tv".
 
Jag sag som sagt var inte programet och kan inte uttala mig..nagon av er spanienbor som sag? Tyckte?
 
* Chicote är en spansk kock som agerar "domare" i tävlingen.
(han i mitten)
 
 
http://www.periodicopublicidad.com/uploads/imagen_noticia_9177.jpg
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Inte sett. Jag är en riktigt dålig tv-tittare. Jag orar aldrig sätta mig ner och leta efter program som jag tycker om, så tv:n har i princip stått orörd de senaste... sex åren. Jesús kollar nyheterna på morgonen.
Nu låter det lite snobbigt kanske... Jag tycker att det är jätteroligt att se riktigt bra, roliga serier, men som sagt, för att hitta en sådan serie måste man titta på tv:n, och jag gör hellre något annat. Tiden räcker liksom inte till.

Jag gillade den arge kocken Gordon Ramsay!

Svar: Jag tittar knappt heller, mest slötittar som sagt var, eller sa star tvn pa i bakgrunden bara, dumt! (att den star pa utan att ingen tittar menar jag ;)
Jag gillade ocksa den arge kocken Ramsay, men dock inte arga kocken Chicote!
Ulrika

2013-10-03 @ 12:08:44
Postat av: La Madrileña

Hola,
Jag missade Top Chef men vi satt som klistrade framför Masterchef sa vi kommer nog kolla pa detta ocksa? Sag du att jag träffade Eva fran Masterchef en dag här i Madrid?

http://franmadridtillhimmelen.blogspot.com.es/2013/08/masterchef-i-spanien.html

Jättetrevlig var hon! :-)

Svar: Ja, jag sag att du träffade pa henne :)
Vi missade som sagt var spanska versionen av Masterchef men jag antar att det snart gar pa repris pa nagon kanal, hoppas det iaf!
Ulrika

2013-10-06 @ 10:23:19
URL: http://franmadridtillhimmelen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0