Vitökssoppa

Vitlökssoppa är en utav mina favoritsoppor, äter inte soppa sa ofta, men som sagt, gärna vitlökssoppa!
Sa gott, sa enkelt och sa biligt!
 
Det är D som star för matlagningen hemma hos oss och det är alltid han som gör denna goda soppa
MEN igar gjorde jag den för första gangen!
 
Den vart god, men vitlöken var lite ra..hade för hög värme pa sa dom blev gjorda snabbt pa utsidan men inte alls pa insidan, matlagningen ska ju göras sakta, med omsorg och kärlek..jag har inte den uthalligheten direkt..hehe..
 
Men den vart helt okej, godkänt iaf!
:)
 
 
 
Ser inte sa tilltalande ut direkt, men den är suuuper god!
Jag gillar den "enkla" varianten bäst, utan skinka och sa gillar jag när när ägggulorna är hela och inte "vispade"
 
 

Kommentarer
Postat av: eastcoastmom i Spanien

Tycker det ser gott ut, vad heter den på spanska?

Svar: Ah, tack! :) Den heter Sopa de ajo, ganska lik sopa Castellana ocksa.
Ulrika

2013-10-21 @ 10:58:21
URL: http://grrringo.blogspot.com
Postat av: Casa Annika

J har försökt sig på den flera gånger, mne misslyckats varje gång. Har därför aldrig provat en lyckad variant.

2013-10-21 @ 11:48:17
URL: http://casaannika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0