Helgen

En liten uppdarering om helgen som varit...
 
I fredags eftermiddag var vi iväg till Guadarrama och at middag med svärföräldrarna
Vi fick med hos Ds mosters Gazpacho som hon ger oss varje ar, gjord pa skörden fran deras trädgardsland
Den är SA god, den bästa!
Vi fick med oss 5l och det är knappt natt kvar, kan inte fa nog!
 
Vi fick med oss en köttbit av Ds mamma med, oxfilé fran Jiménez Barbero, saaa god och mör, som smör!
Lördagens "lyx lunch" vart gazpacho och kött, jag var tvungen att dela min stora bit pa mitten sa det vart tva "smala" bitar istället, men saaa gott!
 
 
Lördags eftermiddagen tillbringade mannen i köket, kokade buljong till söndagslunchen
 
Medans jag satt ute i trädgarden och läste..njuter av dom sista sol dagarna.
Det är väldigt varmt pa dagarna fortfarande..ca 30ºC, luften är svalare än pa sommaren sa det är inte sa där stekhett ute, skönt.
Kvällarna har varit otroligt ljumma, vi har suttit pa uteserveringar pa kvällarna hela helgen med behagliga 23-25ºC
 
Men snart kommer kylan och jag längtar faktiskt liiiiite
 
Söndagen hade mannen en paella färdig till lunch när jag kom hem fran jobbet, gott!
 
Söndag eftermiddagen tillbringades pa taket
Vi har förberett inför hösten och malat med san där speciell färg sa vattnet inte ska ga igenom..
Vet inte vad det heter pa svenska..laga vattenläckor kanske?
Vi har haft en, men malat över hela taket för att förebygga nu innan regnsäsongen kommer...
 
Nu har jag en lang jobbvecka innan jag har ledig helg, woooho!
Slutar pa torsdag kl 15 (jobbat sen i fredags) och kommer inte tillbaka fören pa tisdag nästa vecka kl 23, längtar!
Det blir langa jobbveckor manga ganger men sen blir det langledig ocksa sa det är helt okej!
:)
 
Festligheterna i Guadarrama börjar pa lördag sa helgen kommer tillbringas där.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0