Oväder

 
Akte fran jobbet strax efter klockan 15, solen lös, inte ett moln i syne.
När jag kom hem tog det ca 10 min sen blev himmelen svart, det kom nagra stora droppar, jag hann precis ta in kläderna jag hade pa tork sen kom världens oväder.
 
Tror aldrig jag sett det regna sa mycket och hart.
Efter ca 20 min var det över och solen kom fram igen
 
 
 
Hagel, vind och vatten.
Alla mina blommor blev förstörda.
Vinden blaste omkull dom, haglet bombaderade sönder blad och blommor och vattnet dränkte dom.
"Hängt" upp dom pa tork, far se om de överlever.
 
Jag var mest orolig för D som var ute med cyckeln uppe i bergen.
Han hade cyklat hemifran upp till la bola del mundo.
Han kom hem ca en timme senare än beräknat och dyngsur.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0