Svensk Jul

 
 
I Januari har jag bott i Spanien i 11 ar.
Första aret firade jag jul hemma i Sverige.
Sen dess har jag firat julen här, vilket betyder att det blir min tionde jul här i ar, utan familjen.
 
Kanske är det för att det är "tio ars jubileum" som jag känner extra saknad i ar, kanske för att det snart är första advent..eller kanske bara därför att..
 
Jag har en enorm saknad just nu efter svensk jul.
Inte bara själva julafton utan allt som händer runtomkring, innan.
Advent, Lucia, julmarknader, belysningen, tända ljus, mörka dagar med snö, lussekatter, pepparkakor, julgodis, glögg, julmat..listan kan göras lang.
 
Jag har sagt till D att nästa ar aker vi till Sverige över julen!
Jag vet inte hur det kommer ga pga jobb och sa..men man kan ju alltid hoppas och försöka göra sa att det händer!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0