Kluven

Igar nar jag slutade jobba sa tog var jag ivag och tog en kaffe med Catalina och hon berattade att de sokte folk pa sitt jobb och att hon hade rekomenderat mig till sin chef.
Sa nu ar jag valdigt kluven med vad jag ska gora for att det ar verkligen en chans for mig att komma in i den delen av branchen, speciellt eftersom jag inte har nagon utbildning eller erfaranhet sa skulle detta vara en topp chans..det ar pa ett foretag som saljer resor...
Grejjen ar den att allt annat ar typ "daligt", lonen ar pa 750€, har tjanar jag 900€, det ar delad arbetsdag, det vill saga, fyra timmar pa morgonen, sen lunch hemma i ett par timmar och sen tillbaka fyra timmar...nu jobbar jag ju mina atta timmar i strack och far det pa sa satt "gjort" innan och slipper slosa mer bensin och resor fram och tillbaka, nu aker jag ju bara hit och hem, annars skulle det vara fyra vandor fram och tillbaka...sen jobbar dom varannan lordag vilket betyder att en vecka ar du bara ledig sondagar och en vecka lordag och sondag, har ar jag ju ALLTID ledig pa mandagar och tisdagar och som nu nar jag jobbar morgon sa har jag ju "lang" ledighet, slutar klockan fyra och kommer inte tillbaka foren kl fyra pa onsdag eftermiddag...de andra jobbet ar man ledig alla roda dagar, det ar jag inte har...helgerna spelar egentligen inte sa stor roll for mig att jag ar ledig eller inte, Dani ar ju alltid ledig sa vi kan ju alltid hitta pa saker pa mandagar och tisdagar anda....
Har har jag nu ett kontrakt tills Januari och jag ar nastan saker pa att jag ska skriva pa ett nytt nar detta slutar, kanske pa ett ar till?!
Pa det andra stallet ar det natt slags special kontrakt och det betyder att jag aldrig vet hur lange jag har kontrakt, det kan vara tills dom sager stopp eller jag, och det ar ju ingen sakerhet direkt...(har hade jag ett tre manaders kontrakt innan jag skrev pa for ett ar, da ar man ju "saker" i atminstone tre manader, pa det andra stallet vet man ju aldrig och nu  med krisen och allt sa vill man ju vara lite saker iaf, specillet nu dom "kalla" manaderna med mer utigifter och raknningar...
Allt talar ju for att jag borde tacka nej, men samtidigt kan jag inte lata bli och tanka pa att det kan vara en chans att kunna utveckla mig och fa se mer av branchen, fa mer erfaranheter...
Jag tackade iaf Catalina och sa att jag skulle kika in nan dag och se hur det ar iaf, kanske kan jag lamna in ett CV och se vad han sager, han kanske inte ens tycker att jag duger....och om han vill anstalla mig kanske jag kan tacka nej och be honom ha mig i atanke till nasta gang, lite langre framat....?! Eller vad sager ni?
Dom ska namligen "bygga ut" och sala mer resmal nu och behover en till, om en manad eller sa, och det kanns jag snart och riskfullt...eller?!
De har Jordanien och Egypten som resmal och nu vill dom utvigda och salja Europa oxa och sa smaningom Amerika, kanske de kan tanka pa mig da, i sommar eller host?! Usch, jag vet inte..men som sagt, jag tanka kika in och saga hej iaf, kanske inte alls gillar vad jag ser och da far jag ju undan mina tvivel iaf...

Dani hade vart i Guadarrama pa morgonen och haft nan cyckel "utflykyt" med nagra kompisar sa han kom och hamta mig sen och hade med sig "cocido madrileño" fran sin mamma som var suuuuuper god..:) Det ar en typiskt Madrid ratt, forst ar det typ en soppa med pasta, kommer inte ihiag vad de heter pa spanska, sanna har mini spaghetti typ..haha..soppan ar gjort pa buljongen av kott och kyckling som man ater efter soppan med artor, potatits och morotter och sa kottet saklart! Super gott och annu mer nu nar det ar sa ruggigt ute, da ar det gott med natt varmt och mattande...:)

Pa kvallen var vi hem till vara grannar fran Madrid som hade kommit hit under helgen: Emilio och Sonia med deras barn Jorge och Ana, vi blev bjudna pa kaffe dar och lekte lite med Ana och hjalpte Jorge med engelska laxorna..:)
Sen akte vi, jag och Dani till grann byn "Los Huertos" och tog en ol..sen akte vi hem och at skink kroketter (som vi fatt av hans Esther (hans moster), jaaatte goda hemma gjorda) med sallad och stupa i sang vid halv tio...

Hur har eran helg varit?
P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0