6ars firande!

I fredags (27/11) var det Ds II födelsedag, dvs dagen han hade sin motorcyckel olycka. 6 ar sen var det.
Sa det gick vi ut och firade lite. Vi hade fatt en gratis chocklad fondue pa en restaurant fran gymmet sa vi bestämde oss för att använda den. Äta gratis efterätt! Killen som äger restauranten är bekant sa vi gav honom fria händer att servera vad han ville, det ska tilläggas att restauranten nästan bara serverar olika fondues.
Jag tog ett glas vin i baren innan och D en öl utan alkohol da han skulle köra hem.

Vi sätter oss vid bordet och blir serverade en flaska rosévin vilket vi saklart inte hade natt emot, men eftersom D sagt i baren innan att han inte ville dricka alkohol sa tycker iaf jag att det var lite konstigt att han inte noterat det..men men...gott var vinet iaf!

Vi fick in en fondue med varm olja att göra kyckling, korv och kött i och en ost fondue att doppa köttet i eller brödet eller vindruvorna (!). Till detta blev vi serverade sallad, potatis och saser. Allt var jätte smarrigt! Till efterrätt vart det saklart chockadfondue och sen kom Antonio (ägaren) med tva alkoholfria drinkar. Kul tyckte vi att ha det sa mysigt, äta gott och bli bra behandlade. Han kom nämligen med tva dirnkar till (med alkohol) och en massa kakor. Vi var PROPPMÄTTA och bad honom inte ta in mer saker och tur var väl det för vilken CHOCK vi fick när notan kom!! Nastan 90 € gick det pa!! Helt sjukt dyrt för den maten vi at!! Vi satte drinken i halsen men log och förblev tysta da det är en bakant och ja ni vet...annars hade jag bett om en förklaring!

För ju mer jag tänkte pa det i bilen hem ju argare vart jag! Vi gick till detta ställe da vi visste att det var lite billigare och att vi hade en efterätt gratis ;) Men inte alls att det var värt sa mycket pengar! Jag hade kikat i menyn innan och varje fondue kostade 5€/person vilket blir 10€ per fondue, vi betalade 18€/fondue!!
Jag tänkte inte sa mycket mer pa det utan tänkte väl att han gjort mer eftersom vi sag hungriga ut :)
Det som jag vart mest arg pa var att han tog 15€ för de tva drinkarna med alkohol i!!! Helt sjukt tycker jag...om vi inte bett om nagon drink sa antar man ju att man blir bjuden pa den, eller?! För om jag ska betala sa pass mycket for tva drinkar, lat mig bestämma drink själv i sa fall, sa jag kan dricka natt jag tycker om och njuta av den..eller fraga iaf om vi vill ha en..men att inte fraga, bara servera den rakt upp och ner och sen ta betalt 15 € är sjukt dalig stil tycker jag och som sagt var om det varit en annan mánniska hade jag fragat varför han tog betalt för det...
Drickat ifran baren gick pa 5€ vilket oxa är sjukt mycket da ett vin glas normaltsett kostar 1.20-1.60, pa de dyra ställerna kan de kosta runt 3€ men inte pa detta ställe, inte en chans..D s alkohol fria öl var en liten och jag har aldrig varit med om att den kostar mer än 1.50 sa jag vet inte hur han sumerade drickan i baren för att fa det till 5€ heller...

Det var sa trist bara att efter en mysig kväll fa en san dalig chock..om vi hade räknat med att lägga ut dessa pengar sa hade vi helt klart gatt till nagot annat ställe och ätit mycket godare och finare mat. Sa det var lite trakigt...
Vi hade tänkt att ga till "San Marcos" först och äta skaldjur till föratt och sen nagon smarrig varmrätt men där gar priset pa minst 90 € och uppat sa det var därför vi gick till detta ställe för att äta billigare och spara nagra slantar tills Pappa och Carin kommer ner, men men..nu vet jag vart jag inte ska ga tillbaka iaf, för även om det var gott sa ar det helt klart inte värt 900:-!!!

Grejjen är att vi vart där innan, innan vi kände Antonio sa var vi där med Boris och Macarena och jag vill mig minnas att det inte alls var sa dyrt da..men da beställde vi oxa ifrna menyn och visste vad allt kostade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0