Fästingar, Cirkus och Varblommor

Fästingar är nog det äckligaste djur som finns..jag tycker dom är äckligare än bade spindlar och ormar tillsammans..jag ryser i hela kroppen sa fort jag ser en och blir typ hel svettig...nu har fästingarna börjat komma och jag maste be D inspektera hunden noga innan det far komma in sa att den har helt fri fran fästingar...

Detta problem med fästiungar hade vi ju inte när vi bodde i Madrid, men nu med sa mycket ängar och fält sa finns dom överallt!!!! Vi har rensat var "trädgard" fran gräs men Fernando, grannen brevid har jätte mycket och jätte langt gräs som sticker över pa var sida..och eftersom vi har deras nyckel sa har D vart in och klippt bort deras gräs idag..sen har vi tvättat hunden och sprejjat honom med nagon anti fasting spray som ska halla hela sommaren..hoppas att den funkar! Förra sommaren använde vi samma sprey och den var jätte bra..bara det att vi sprejja pa honom det typ i Augusti och inte sa tidigt som i Maj...annars far vi väl helt enkelt sprejja pa mer :)




Idag var vi in till Segovia och handlade och jag köpte en bukett prästkragar..D tycker dom är döfula för dom är typ ljusrosa och han tycker dom ser ruttna ut, men det struntar jag i för jag tycker dom är fina och dom luktar sa gott..sa nu luktar det sommar hemma hos oss :)


När jag akte till jobbet idag sag jag att de hade stält upp ett circustält i Hontanares...CIRKUS I HONTANARES!! Kul va?! En liten cirkus, men ända :)
Trackback
RSS 2.0