Navacerrada

Den 9 Agusti var det dax för nästa utflykt..vi akte upp till Navacerrada för att promenera lite!
Vi parkerade bilen och gick upp för skidbacken (!!).
Efter vi gatt upp och ner for backen sa gick vi iväg pa en annan stig, det är den gamla romerska vägen som gar mellan Madrid och Segovia, innan den asfalterade vägen fanns..vi gick fran Navacerrada till korsningen där man viker ner till Madrid, där även "El Camino de Santiago" korsas. Vi var ute och promenerade i fyra timmar utan att stanna, upp och ner, upp och ner..och jag är sa stolt äver mig själv att jag klarade det!! Hehe..
Men det var trevligt och roligare än jag trodde ;)

Pa väg upp..

Uppe..


Dani pekar pa Guadarrama "sjön" när vi är pa väg ner igen..



Här är jag med Santiago skylten, pa stigen vi promenare pa, innan vi vände och gick tillbaka igen..

Berget som man ser i mellan träderna och de "gra ränderna" ar skidbacken, som vi gick upp för innan vi promenerade bort pa stigen...


En del bitar av stigen har kvar dom gamla romerska stenarna...det var här dom gick med hästar osv förr i tiden ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0