Julafton

Dagen började med att D akte till gymmet (saklart!), medans jag sov.
När han kom hem akte vi iväg och intog el aperitivo innan vi at lunch hemma.
Vi sov lite middag och sen akte vi till Guadarrama.
Där blev det en liten barrunda innan det bjöds pa middag hemma hos svärföräldrarna.
 
Vad blev det till middag da?
Jo, samma som alltid (nästan)
Räkor, skinka, ost, pates etc
Jag och D hade med oss ost, chorizo och rökt tunga (!!) fran Zamora
Till varmrätt at vi Oxfilé och corujas (även känt som pamplina i Spanien). 
Jag tror det heter källört pa svenska, kan det stämma?
Det är svärfar som plockar och det är ju saaaaaa gott!
 
Corujas
 
Det blev en lugn kväll med massa sött efter maten och en drink till killarna.
Mys i soffan innan vi gick och la oss.
 
 
Som jag sagt sa manga ganger tidigare.
Jag saknar svensk jul!
Det känns inte som det vart julafton, känns som en hel vanlig familjemiddag typ.
Det värsta av allt är att jag har semester!!
24-31 är jag ledig, fick reda pa det den 22a sa det fanns varken tid eller pengar att köpa biljett hem till Sverige!
Hade sa gärna velat fira hemma i Sverige, speciellt nu när jag är ledig och faktiskt kunde aka hem!
Men men..det far bli en annan gang..
 
Hoppas ni alla haft en trevlig jul!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0