Spanien vs Sverige

Tv program

Apropå inlägget innan, det här med tv program
Jag tycker Sverige har bättre utbud pa tv, mer intressant..iaf om man jämför med vanliga spanska tv kanaler..
Nu har vi ju tack och lov Canal + här hemma och genom det har vi mer intressanta tv kanaler (bla pa engelska)
Det är VÄLDIGT VANLIGT här i Spanien med program som gar ut pa att prata om kändisar,
typ som en skvallertidning fast pa tv.
Det gar alla dagar pa tv och är flera timmar langa
Om det inte är skvaller program sa är det reality program typ som Big Brother och liknande..
Alltsa bara skit tv (enligt mig själv)!

Sa här far Sverige poäng

2-2

Kommentarer
Postat av: Annika

Svensk tv får poäng från mig också! Kan just nu inte tänka mig något roligare än att sätta mig en sommarkväll i Sverige framför tv:n. Och detta trots att jag inte sett på tv på ett par år, varken här eller där. Här i Spanien är det lönlöst. Tv:n är kass. Fullkomligt. Skvaller, skandaler, spåtanter och blodiga, dramatiska nyheter.

Det enda jag ser (och det är ändå sällsynm händer inte ens varannan månad; är El loco de la colina: http://www.youtube.com/watch?v=P-5BNlAdjCc

2012-05-16 @ 01:06:03
URL: http://casaannika.blogspot.com
Postat av: K-L

Spansk tv är så dålig att man får spader, men tvåan kör en del dokumentärer som är värda att se, faktiskt. Vi tittar alltid på svensk tv när vi har mys med barnen, och ungarna tycker att det är superkul.



Du vet väl att det går att byta till originalspråk på alla dubbade program. Det enda jag tittar på är Greys anatomy på tisdagar och det gör jag alltid på engelska.

Postat av: Ulrika

Annika: Ah, jag tal honom inte, Jesús Quintero, jag vet inte varför men varje gang jag ser honom pa tv maste jag byta kanal! ;s



K-L: Vi bor i en "skugg zon" och TDT nar inte hit :( (riktigt regniga dagar kan man se, inte annars) Men vi har ju som sagt var Canal + och där kan jag sätta pa orginalspraket pa nästan alla program.

Och sen vi fixade internet hemma kollar jag pa svt play :D







2012-05-17 @ 15:04:52
URL: http://tosenborell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0