Villalba

Igar släppte jag av D och hans cyckel i Guadarrama, han saknade att cyckla i sina skogar!
Själv at jag än härlig frukost i solen pa en uteservering (tro inte att sommaren har försvunnit, det var 32ºC igar!!)
sen tog jag bilen ner till Villalba.
Det var tänkt att jag skulle passa pa och aka ner till Majadahonda, Torrelodones och Las Rozas ocksa..men eftersom jag inte fatt min lön ännu (!) sa vart det bara Villalba..och det räckte väl pa sätt och vis.
Jag har vart i Villalba flera ganger sen jag flyttade därifran, men mest pa köpcentrumen..nu akte jag in i staden och gud sa förändrat allt var!
Jag vart chockad sa stort det var och sa mycket folk!
D jämförde Villalba med Coslada och Vallecas och visst kan det vara sa..
Men jag vart ända sa där lite sma glad när jag sag att "mina" gamla fruktaffärer och kötthandlare fanns kvar..allt är inte nytt, lite av det gammla far faktiskt finnas kvar! :)
 
Det är nämligen sa att Segovia är en väldigt fin stad, men utbudet av affärer är inte speciellt stort sa jag brukar passa pa att aka till köpcentrumen i norra Madrid eller till Valladolid sa slipper man ga pa stan, man har allt under samma tak, finns det na trakigare än att trängas pa stan när man maste handla? In och ut, in och ut i alla affärer...
 
 

Kommentarer
Postat av: K-L

Och nästa gång du åker till Valladolid måste du säga till!!

Svar: Lovar!
Ulrika


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0