Julafton

 
Igar at vi som sagt var middag i Guadarrama.
Vi akte dit pa eftermiddagen, sakta, för det BLASTE och REGNADE saaaa, öppe i bergen snöade det sa mycket sa vi trodde inte vi skulle komma ner men vi kom fram och i Guadarrama spöregnade det med, hela kvällen/natten.
 
Det var vi fem som at middag tillsammans, vi at en massa gott, bland annat stooora räkor
..skinka..
 
 
Och massa annat gott..
 
Efter efterrätten blev det saklart en massa turrón..jag fragade D vad skillnaden mellan alla turrónerna och han sa typ samma sak som jag visste och som Annika sa..det finns i hard och mjuk och är av ägg, socker och mandlar...sen har alla de moderna varianterna kommit och det kunde han inte förklara varför det ocksa hette turrón, mer än att det bara finns under julen.... :/
 
 
 
 
 
 
 
Vi akte hem pa natten och sov.
Ds pappa kommer och hämtar honom idag sa han äter lunch med dom och jag har bilen och aker ner när jag slutat jobba.
 
Hoppas jag kommer iväg tidigt, vet att det blir efter tre (saklart!) men jag hoppas det inte drar ut pa tiden allt för mycket..jag vill förbi El Escorial och vart arliga besök där.
Vi är inte troende nagon av oss men det är mysigt attt ga runt bland julkrubban, det har ju blivit var egna jultradition nu, att aka dit den 25e...ta ett glas vin, lite caldo kanske och bara strosa omkring...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0