Julafton

Jaha, är det julafton idag?
Redan?
Det var min känsla när jag gick upp i morse och sa känner jag fortfarande..
Ingen julkänsla alls här..
 
Vi har inte pyntat nagon jul hemma i ar, jag jobbar (till tre visserligen men ända..)
Ingen snö, ingen tomte, ingen kalle anka..ingen julskinka, glögg, tomtegröt, pepparkakor, lussekatter, ingen julmat eller julgodis...
Som alla andra ar saklart, men andra ar har jag haft liiiite julkänsla iaf trots detta..men i ar?
Inget alls
 
Vi kommer aka hem till svärföräldrarna och äta middag ikväll sen blir det hem tidigt da jag ska jobba imorrn igen.
Det blir bara vi fem i ar (D, svärföräldrarna, farfar och jag), annars har vi vart upp till tjugo stycken, morbror, mostrar, deras barn och barnbarn samt mormorn saklar, i ar blir det lite dystrare, saklart...
 
Men jag har nagra julklappar hemma, liggande i en plastpase, som syster tog med sig till oss fran Sverige.
Dom ska vi öppna idag när jag kommer hem fran jobbet, kanske far liiiite julkänsla da, kanske..
Trots att dom inte ligger under en fin gran..
Här i Spanien gers ju klapparna den 6e Januari, men eftersom klapparna är ifran Sverige dit tomten kommer idag sa ska vi öppna dom idag..lite tradition maste man ju ha!
:)
 
God Jul pa er alla och hoppas ni alla far en fin julafton och mysigt familjehäng!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0