Det här med träningen

Kommer ni ihag att jag kom igang med träningen (pa riktigt) i varas/sommras?
 
Jag började i Februari 2012 och i Oktober 2012 hade jag gatt ner nästan 8kg!
Jag var skit glad och stolt och hade börjat springa lite smatt under sensommaren, men jag klagade pa att det fortfarande var varmt, kommer ni ihag?
 
Hösten kom och det vart "för kallt" och "för regningt", jag förlorade gnistan litegrann och blev lite väl bekväm!
Sen kom julen och med den all mat!
Jag har varit lite förkyld fram och tillbaka under hösten och vintern med och saklart använt det som ursäkt!
 
Min värsta egenskap är att jag inte har nagon viljestyrka alls, min lata sida tar över direkt!
Jag tänker att jag ska och att jag ska..men innan dess sa är det: jag ska bara..bara bara!
 
Vad har da hänt?
Jag har redan gatt upp ungefär 5 av dom nästan 8kg som jag hade förlorat under varen och sommaren och istället för att använda det som motivation sa blir jag bara latare och tappar all interess och den lilla, lilla viljestyrka som finns.
 
Jag har gatt pa gymmet hela tiden men lite halvdand, lite väl slappt...
Jag har väldigt lätt för att ga upp i vikt, speciellt runt höfterna, sa egentligen borde jag väl vara "försiktig" med maten.
Hemma äter vi väldigt lätta middagar, oftast blir det fisk, sallader eller grönsaker..
Men tapas är min last, sa som potatis i alla former och godis i alla former och det är ju inte bra!
Allt detta smaätandet!
 
MEN idag fick jag nog (igen)!
Jag gick 10 min pa löpbanden för att värma upp lite..sen sprang jag 3min och gick i 2min...sa där höll jag pa tills 35min hade gatt..(nagonstans maste man ju börja!).
Jag vart ända ganska glad da det visade sig att jag sprungit/gatt 4,70km pa 35min och det var ju inte alls sa dumt da jag gick väldigt mycket, det är ju ända ett snitt pa 8km/h ungefär!
 
Sa, vi far se om motivationen haller sig och att jag klarar av att fortsätta springa lite smatt!
 
Pasito a pasito
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0