Misslyckade överraskningar

Det är sa här va, att pa fredag nästa vecka aker jag till Sverige, skoj!
Men lite ledsen är jag da mina tva överraskningar som jag hade förberett misslyckats totalt!!
 
Överraskning 1:
Lillebror bor nere i Kalmar sen nagra ar tillbaka. Jag har aldrig varit där.
Varje gang som jag vart hem till Sverige har han kommit upp till Sigtuna och/eller Örebro och han har manga ganger sagt att jag maste aka ner och hälsa pa dom där nere.
Det brukar vara svart da jag kommer hem sa lite tid och det är sa manga människor och platser som ska hinnas med. Men den här gangen aker jag hem nästan tre veckor sa jag tänkte: Varför inte aka ner till Kalmar?
Jag pratade med hans sambo och vi tisslade och tasslade, jag var skit glad för att jag skulle överraska Lillis!
Dyka upp där i Kalmar helt plötsligt utan hans vetskap!
Löjligt glad var jag, gick och log ett löjligt litet leende pa jobbet i flera dagar som en liten fjant.
 
Vad hände da?
Dagen efter jag köpt flygbiljett till Sverige sa skickade jag ett "mail" pa facebook till syster där jag berättade att jag skulle komma hem. Anledningen att jag berätta för henne och inte överreskar henne är för att hon kommer vara höggravid när jag kommer hem, hon har BF datum den fjärde Mars och jag vill inte vara anledningen till att vattnet gar..hehe!
 
Mitt misstag?
Mailet gick iväg till bade syster och bror. Dagen efter ringde Lillis och sa att han fatt ett mail som nog inte var menat till honom (där det saklart stod att jag skulle överraska honom!).
Jag vart SAAAA arg och besviken pa mig själv! Sa jäkla klantigt! Sa onödigt!!!
Men men, nu kan vi iaf planera vad vi ska göra medans jag är nere sa natt gott har det ju iaf fört med sig...
Men det hade faktiskt vartit saaaa kul att se hans min och han skulle blivit sa glad!
 
Lillebrors sambo var väldigt glad att det var jag som försa mig och inte hon, hon hade varit orolig för det tydligen
 
 
 
Överraskning 2:
Att överraskningen till Lillis sket sig sa gjorde ända inte sa mycket eftersom jag hade en överraskning till pa lager! Mamma fyller 50 i Februari och ville gärna att jag skulle komma hem tills dess men jag sa att jag inte fick semester. Lögn! Mohaha! Jag skulle dyka upp där sa himla chickt under födelsedagsmiddagen och överraska!
 
Vad hände da?
Hennes man försa sig!!!
Bara sa där, i en helt vanlig konversation, helt plötsligt! Ba: "Men Ulrika kommer ju hem!" 
Drygt tva veckor innan överraskningen skulle ske sa sket det sig ocksa!
 
Mitt misstag?
INGET. Denna gang var det en annan som sket det!
Han och pappa visste att jag skulle komma hem..nagon maste ju veta!
Veta att jag kommer behöva en säng och lite mat under nagra dagar.
 
 
Men men, bade Mamma och Lillis är glada över att jag kommer sa det är ju bra!
Bättre lycka nästa gang helt enkelt!
 
 
Alla bilderna kommer ifran Mammas födelsedagsfirande 2011
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Casa Annika

Så himla typiskt!!!
Men kul med resan ändå!

Svar: Eller hur! SA arg som jag var pa mig själv, ett sant klantarsle!Men det ska bli skoj iaf, lite kvalitetstid med familjen!
Ulrika

2013-02-07 @ 23:25:56
URL: http://casaannika.blogspot.com
Postat av: Casa Annika

Jag hade blivit lika arg!
Det är kul med överraskingar. Överraskade en vän på så sätt. Hon visste inte att jag var på väg från Spanien. Hon var stum när hon såg vem som hade stått bakom henne och lagt fram en påse choklad på skrivbordet:D
Vi fick prata någon dag efteråt istället, när hon hade hämtat sig.

Svar: Ja, det är kul med överraskningar! :)Samma ar som jag överraskade hela familjen (och missade flyget) sa överraskade jag en kompis pa jobbet med..som du säger, chockad! :)
Ulrika

2013-02-08 @ 19:37:10
URL: http://casaannika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0