Nyarsafton

Jag jobbade 10-18 pa nyarsafton.
Akte hem för att duscha och byta om sen akte vi ner till Guadarrama där vi at middag med svärföräldrarna.
 
Till middag vart det massa skaldjur och sen fisk till varmrätt, vi var trötta pa kött vid det här laget.
 
Under dessa ar som jag bott i Spanien sa har jag antingen jobbat pa själva nyarsnatten eller sa har jag börjat jobba klockan 07:00 pa nyarsdagen sa vi har aldrig gatt ut pa natten.
I ar började jag dock klockan 10:00 pa nyarsdagen sa vi bestämde oss för att ga ut och ta ett glas eller tva innan vi gick och la oss, relativt tidigt.
 
Det blir saklart aldrig som man tänkt sig och det slutade men att vi släpade oss hem klockan 07:00!
Jag hade gärnat stannat längre, men jag var tvungen att fa sova lite.
Klockan 09:00 ringde väckarklockan, jag lämnade en däckad D i Gudarrama och akte till Segovia för att jobba.
Jobbade till 18, akte tillbaka till Guadarrama för att häma upp D och sen hem till Segovia igen.
Vi käkade middag och klockan 22 höll jag pa och slockna i soffan, vi gick upp och la oss bada tva runt 22:30 och jag vaknade inte fören klockan 12:45 dagen efter, utan väckarklocka!
Gud sa skönt att fa sova!!
 
Det var en tuff nyarsdag efter dagar med mycket jobb, lite sömn och fest där i mellan, men det var saaa värt det! 
Jag hade skit kul!
Det är faktiskt inte ofta vi är ut, sa det var okej att offra en dag utan sömn!
:)
 
(Nu har jag ju turen att vara ledig onsdag och torsdag och börjar inte jobba fören klockan 23 pa fredag,
sa jag har kunnat sova ut ordentligt.)
 
Hoppas ni hade en trevlig nyarsfton!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0