Kalaset

Anledningen till att vi akte till Sverige nu i Juli var ju för att jag fyllde 30 i Juni och familjen ville fira mig.
Jag valde att inte ha en stor fest med släkt och vänner utan bara att samla närmaste familj och släkt.
Det är sa sällan vi ses!
När jag är hem blir det bara närmaste, närmaste familjen som hinns med.
Hade lust att träffa alla samtidig under mer avslappnade former, kunna umgas och ha kul tillsammans!
Sist vi träffades alla kusiner tex var pa mammas bröllop för atta ar sen sa det var verkligen kul att träffa alla, sa stora sma kusinerna blivit!
Mormor och morfar var nog gladast av alla, hade alla sina barnbarn samlade.
 
Syster med familj, mamma med man, lillebror med flickvän, D och jag akte ut till Östhammar redan pa fredagen och hade en mysig dag/kväll tillsammans.
Som sagt, sa himla trevligt med lite kvalitetstid med hela famlijen samtidigt och inte en och en som det vanligtvis blir.
 
Vi startade lördagen med frukost utanför vara stugor i den sköna morgonsolen.
 
Sen gick vi alla och badade.
Vattnet var sa mycket varmare än i Almería!
 
 
Strax efter lunch kom pappa med fru, kusinerna med respektive, mina ingifta syskon med sina respektive, mormor och morfar och en faster.
Det starades med fika och jordgubbstartor saklart!
 
Sen minglades det..
..innan det var dax för femkamp
 
 
 
Efter femkampen at vi middag
 
 
 
Sen vart det kubbspel, prat och dans hela natten lang
 
 
 
 
 
 
 
 Solen gick upp och till slut var vi "tvugna" att ga och lägga oss..
 
Vi hade hyrt hela raden med stugor pa campingen sa vi kunde köra langbord utanför oss och utan att störa resten av folket pa campingen.
 
Jag hade en jätte trevlig dag och natt och är sa glad och tacksam till alla dom som tog sig ut till Östhammar för en riktig familjehelg, vi hade det sa mysigt!
 
Som jag berättat innan sa föll valet pa en camping eftersom alla bor sa utspritt över landet och jag inte har nagon bostad som är min i Sverige sa ville jag inte tvinga varken mamma eller pappa att ta emot en massa besökare hos sig.
 
Jag tror det här är den bästa idén jag haft! Haha!
Men eftersom jag jämt blir sa stressad över att vara hemma, att inte ha tid att träffa alla sa mycket som jag vill, eller alla som jag vill sa var det sa skönt och kul att ha alla samlade, trots att vi var hem sa nagra dagar är jag mer än glad över denna resa!
Mer sanna här träffas kommer det garanterat bli i framtiden, oavsett födelsedag eller inte!
 

Kommentarer
Postat av: annorlunda underbara

Åh så mysigt det där lät. Ska snart själv också hem på besök i Sverige, dock bara en snabbis på en vecka. Bor på Costa del Sol.
Kul att ha hittat till din blogg.
kram Jess

Svar: Det var jätte mysigt! Aker sa sällan hem pa sommaren men om det blir av igen sa skulle jag jätte gärna göra natt liknande igen. Vi var bara hem fem dagar den här gangen, sa det blev en snabbis. Hoppas du far en trevlig vecka i Sverige! Brukar vara in och kika pa din blogg med :) Är sa himla dalig pa att kommentera bara..Kram
Ulrika


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0