Fotens status

 
Det börjar nog bli tjatigt för bade er och mig nu, allt detta pladder om foten
 
Igar knäppte det till i foten
(den inre knölen där jag haft som mest ont, det som gjort att jag inte kan ga i trappor eller ga ordentligt),
gjorde skiiit ont, men det onda höll bara i sig i nagra sekunder sen var det "vanligt" ont resten av kvällen.
 
Men idag sörrni sa vaknade jag som ny!
Hade inte ont alls, kan ga och "rulla" pa foten, hur skönt som helst!
Jag kan fortfarande inte ta mig nedför trappan ordenligt men idag kunde jag ga med en fot pa vardera trappsteg, sidled iof men det är en stor framgang för mig, jippi!!
Självklart finns det fortfarande känningar och foten är inte frisk ännu, men saa stor skillnad idag och för ett par dagar sen, känns underbart!
 
Pratade med jobbet idag.
Ringde och förklarade hur jag mar och sa att om dom respekterar mitt arbete sa säger jag till imorrn hos doktorn att jag vill börja jobba igen, om det inte kommer fran honom det vill säga.
 
Mitt arbete är alltsa receptionist men efter alla nedskärningar gör vi ALLT, vi är bara en person per pass .
Vi sitter och gör vart jobb men om det kommer in nan i baren sa är det bara att springa upp (typ 6-7 trappsteg, bara..) och servera, kommer det nagon lunchgäst, ja, da är det bara att servera där med..men inte glömmer vi "vart" jobb under tiden heller..nej, om det ringer pa telefonen eller kommer en gäst, ja da far man springa ner igen..och även om det inte är nagon i varken telefonen eller i receptionen och väntar sa maste man ju kolla mailen titt som tätt och allt det andra som hör till mina arbetsuppgifter engligt kontrakt.
 
Min fot är fortfarande inte i det läge att jag kan springa fram och tillbaka eller upp och ner men jag är saaa trött pa att vara hemma nu och vill gärna tjäna ihop nagra slantar tills i Mars med, saklart.
 
Min chef sa att det var okej, att dom förstod (!), sa jag börjar jobba pa onsdag natt och kör nattpasset hela veckan ut, skönt!
Natten är sa MYCKET lugnare och oftast sover jag ett par timmar ocksa, skönt som sagt var.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0