Läkarundersökningar

Jag har nu blivit kallad till tva olika läkarundersökningar, kontroller typ..för att se om min sjukskrivningen är pa riktigt och att min fot verkligen gjort sig illa..
 
Den här situationen är ny för mig da jag bara varit sjukskriven tva ganger innan under min tid här i Spanien och det var innan den nya lagen (och rätt länge sen).
 
Förr var det ganska mycket bedrägeri med sjukskrivningarna
Folk sjukskrev sig flera dagar för att dom var lite snoriga da man fick fullt betalt fast man var sjukskriven etc etc
 
För att folk inte ska sjukskriva sig alltför lätt sa far man inget betalt de tre första dagarna
Fran dag 4 till 20 far man 60% och fran dag 21 tills man börjar jobba igen far man 75% av lönen.
 
Min chef har ringt mig varannan dag typ och fragat när jag kommer tillbaka, inte hur jag mar utan när jag kommer tillbaka.
 
Jag tycker det är ganska klart att min sjukskrivning är pa riktigt eftersom jag kommer förlora ganska mycket pengar pga detta och självklart är det pengar som behövs!
Det hade vart annat innan den nya lagen, om jag inte blev av med nagra pengar, da kanske jag inte skulle ha lika brattom att börja jobba igen men nu vill jag ingen annat än att börja jobba (ekonomiskt sett)!
 
Men, som D säger, jag har inget att dölja sa varför ska jag vara nervös för dessa läkarundersökningar.
 
Imorrn ska jag som sagt var till jobbets mutua.
 
Jag har tid hos min läkare pa mandag morgon här i byn, se om jag blir av med sjukskrivningen, förhoppningsvis.
 
Fick tid samma dag och klockslag hos la Junta de Castilla y León i Segovia för deras läkarundersökning, ringde dom och förklarade situationen och dit slipper jag ga om jag nu inte blir sjukskriven längre saklart..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0