Sverige Del 2 - En dag pa Aland

 
Mandagen var vi iväg tidigt, redan halv atta hämtade bussen upp oss som skulle ta oss till Grisslehamn och sedan över till Aland för en dagskryssning.
 
En kötbulle macka pa vägen ut 
D tyckte det var sa skönt ute att han till och med lämnade jackan inne!
Men det var faktiskt riktigt skönt ute, vindstilla och frisk luft, tills vi kom fram till Aland iaf, da det blev kallt och sen regn pa vägen tillbaka till Grisslehamn igen..
 
 
 
 
 
Pa vägen tillbaka blev det skärgardsbord med tillhörande snaps
D gick mest loss pa kallbordet, han älskar sill, strömming, laxen etc etc..
Medans jag gick loss pa dessertbordet, hehe.
 
Pa vägen hem igen, i bussen, sag vi en massa radjur!
D blev faschinerad av att dom är sa nära husen och bostadsomraden.
Jag har nog aldrig sett sa manga radjur i mitt liv som dom här dagarna.
Jag brukar ju inte se/leta efter dom men det gjorde D och sa till varje gang han sag nagra sa det vart som sagt var en hel del..vi maste ha sett runt femtio stycken atminstone under dom här tio dagarna.
Sen har ju värmen kommit snabbt till Sverige i ar och dom är ute och letar mat saklart.
 
Okej, bilden är inte den bästa saklart fran en buss som rör pa sig, men har ser man iaf tre stycken.
 
Han hävdar till och med att han sag en älg pa väg till Grisslehamn men det vet jag inte hehe
 
 

Kommentarer
Postat av: Casa Annika

Skoj! Jag bodde på Åland ett läsår, gick på folkhögskolan där!

Svar: Som barn var vi ofta där pa semester under sommrarna. Pappa firar numera midsommar med sin fru där varje sommar. Den här gangen gick vi inte ens i land, bara en liten tripp fram och tillbaka men D tyckte det var kul att fa komma ut pa vattnet och att fa äta svensk bufé hehe. Vart pa Aland bodde du, Mariehamn?
Ulrika

2014-03-20 @ 12:53:26
URL: http://casaannika.blogspot.com
Postat av: Casa Annika

Haha, nej, jag bodde mer mitt på ön, i Pålsböle, långt från stan. Bara en av oss hade bil, och det gick nästan inga bussar, så vi var isolerade där inne i skogen:) Det var ett toppenår!

Svar: Later som ett toppen ar, skoj med förändring och öbo! :)
Ulrika

2014-03-21 @ 17:21:45
URL: http://casaannika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0