Sverige Del 4 - Nagra dagar i Örebro

 
Onsdagen vart en lugn och skön dag.
Vi sov ut och tog det lungt hela förmiddagen innan vi tog bussen till Balsta och därifran taget till Örebro.
Vi at tidig middag med mamma och sen mös vi pa kvällen.
 
Torsdagen tillbringades pa stan, shopping blandat med fika.
D hatar att ga i affärer i Spanien men tycker det är kul i Sverige (!?!)
Jag tycker iof ocksa bättre om att ga i affärer i Sverige, kanske för att utbudet inte är det samma som i Spanien eller att "tempot är lugnare", jag vet inte.
 
 Medans man i Spanien tar en öl (eller kaffe) sa fikar man i Sverige (inkl fikabröd).
D har blivit ett stort fan av detta.  
 
Pa kvällen var vi ut och tog ett par glas vin och D chockades aterigen hur dyrt det är att dricka alkohol i Sverige.
 
 Pa torsdagskvällen kom mammas man H hem fran jobb
(kul att han var i Spanien, Barcelona, medans vi var i Sverige..hehe)
Sa pa fredagen hade vi tillgang till bil.
 
Vi akte ut till Svansjön Tysslingen för att fa lite frisk luft och se pa svanarna som mellanlandar där varje ar.
Tysslingen ligger ca 10 km utanför Örebro och är Sveriges största samlingsplats för svanar.
 
 
Pa kvällen var vi iväg pa Chateau Grand Cru, det är en vin och delikatesmässa som halls varje ar i Örebro.
Fanns massa gott att dricka och äta.
 
 
D som tycker att svenskarna dricker sa "klena" vin i Sverige blev glad att se spanska vin pa mässan med.
D äter Jägermeisterglass och jag äter Strawberry Daiquiriglass
Vi fick massa presenter av mamma och H fran mässan att ta med oss hem.
Vi fick en supergod ost, fin god chocklad och D fick varmrökt regnbage
 
Efter mässan gick vi och at middag och bade D och jag blev chockade att vi fick bord klockan 10 pa kvällen hehe
D fick prova pa en plankstek och jag at en black and white.
  
 
 
I Spanien äter jag kött som är al punto, det vill säga medium..men medium i Spanien är inte samma som i Sverige sa jag har nu lärt mig att jämt beställa blodigt kött i Sverige men far det alltid för gjort ända, sa den här gangen beställde jag den ra och den blev perfekt hehehe
 
Lördagen tillbringade vi pa Örebros slott där vi gick pa en visning och efter det blev det fika pa svampen.
 
 
 
Sen blev det äntligen pizza till lunch!
Jag maste jämt äta pizza när jag är i Sverige, den är ju saaa mycket godare, mums!
 
 
Kvällen avslutades med middag hemma, god chockladfundue till efterrätt och trevlig spelkväll.
 
 
 
Söndagen gick vi ner en sväng pa stan och tog en fika (saklart!) innan vi blev skjutsade tillbaka till Sigtuna.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0