Vinprovning

 
 I lördags var vi som sagt var iväg pa den sista vinprvningen.
Vi var pa restaurangen El Cordero
 
Först ut var ett vitt verdejo vin fran Rueda, Carrasviña.
Jag tyckte vinet var helt ok.
D tyckte bättre om det vita vi smakade pa fredagen, Circe, ocksa det en verdejo fran Rueda. 
 
De flesta vita viner gar ner hos mig, speciellt med druvan verdejo.
Jag har därmor svart för vita viner med viura druvan (Diamante, Satinela..etc)
 
Dom tva andra vinerna var bada röda fran Ribera del Duero.
Den första tyckte jag inte alls om, Doble R med druvan tempranillo fran vingarden San Mamés.
 
Den andra var Cair Cuvée fran Luis Cañas med druvorna tempranillo och merlot.
Vinet var ok, varken det värsta eller sämsta jag druckit.
 
 
 
 
Nu är jag ju ingen vin expert som som ni vet, hehe.
Jag gar inte alls efter druva, antal manader i fat eller pris när jag köper vin.
Testar olika och om jag gillar det sa köper jag det igen, annars dricker vi det som Tinto de Verano, haha!
Det kan vara dyra fina viner som jag tycker smakar skit eller billiga "fula" viner som jag tycker jätte mycker om.
 
Smaken är som sagt var som baken...delad.
 
Därmot har jag börjat föredra rött vin fran Ribera del Duero framför Rioja sen vi bosatte oss här i Segovia.
Ocksa lärt mig att jag nästan inte tycker om nagot vin fran Valdepeñas.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: eastcoastmom i Connecticut

Gillar också Ribera-viner i allmänhet, och vita verdejo-druvan brukar vara ett säkert kort!

2014-11-20 @ 11:58:08
URL: http://grrringo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0