Mitt Svenska Skafferi

 
Hade som alltid velat fylla resväskan med svenskt bröd och andra gottigheter men eftersom vi redan flög till Sverige med lite plats i väskan och det lilla som fanns kvar fyllde jag med böcker och D med kläder sa det vart inget bröd den här gangen..
 
Det blev därmot nagra kryddor (som vi packade inuti skorna i väskan) och disktrasor!
 
Alla utlandsvenskar har en lista med saker de vill och brukar ta med sig fran Sverige och det är ofta jag sett disktrasor pa denna lista, har aldrig fattat grejjen, varför "ödsla plats" pa disktrasor?!
 
Jag har (äntligen) fattat grejjen och flera paket är inköpta, tog inte upp mycket plats alls i resväskan.
 
Lakrits köpte jag pa flyplatsen (da jag "slapp" leta plats för detta i resväskan),
där köpte D lite korvar och ost ocksa.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carina

Jag hittar inga bra disktrasor på Mercadona, så köper dem på Carrefour. "Bayeta absorbente" heter de och är precis som Wettex-trasor :) inte sådana där tygtrasor. Och kardemumma finns på Corte Ingles.

Svar: Har sa langt till Corte Ingles och Carrefour men tack för tips, ska kolla nästa gang jag har möjlighet, det är ju betydligt mycket närmre än till Sverige iaf! :)
Ulrika

2015-03-15 @ 20:39:54
Postat av: SophiaAlloh.se

HAHA, jag brukar göra exakt samma sak , bor på malta & här på Ön har de inte mycket att välja på utav någonting, så det brukar bli ett par kilo ifrån Sverige ! 😁😁

Svar: Väldigt sent svar här :) Kul att du hittat hit, ska in och kika hur livet pa Malta ser ut ocksa! :) Har familj som kommer pa besök pa mandag och det har ännu mer svenska saker med sig till mig, jippi!
Ulrika

2015-04-04 @ 09:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0