Insomni

Vi har sedan den första September nya grannar, zigenare (eller romer som det sa fint heter), jätte kul!

Jag har inget emot andra raser eller folkslag men zigenarna i Spanien är ett slag för sig!
Jag har alltid hört daligt om dom men inte riktigt upplevt det själv i första person, förens nu..
 
Självklart finns det "goda" zigenare ocksa (även om dom är fa), men min upplevelse är att dom är nog alla likadana.
För det första ljuger dom och ranar mycket, men detta är inte mitt problem...
Mitt problem är att dom inte later mig sova!!
Dom har HÖG musik pa HELA DAGEN non stop.....och där i mellan är det skrik, grat, dans (med klackskor och handklappning), borrmaskiner, dörrar som smäller och möbler som dras fram och tillbaka.
 
Första manaden var okej men Oktober har varit HEMSKT!
Vi har knappt sovit nagonting alls, varken dag eller natt tid.
Det har gatt sa langt att jag och D fräser at varandra i ren irritation och sömnbrist.
Vi har bada huvudvärk hela dagarna och är allmänt griniga.
Vi försöker inte lata detta paverka oss och vi försöker att inte fräsa men det är svart och otroligt jobbig situation.
Numera har vi övergett vart sovrum och sover i gästrummet, det hörs där med, men lite, lite, lite mindre.
 
Första natten dom sov där sa visste vi inte vilka de nya grannarna var, men när klockan var 00.00 och musiken var sa hög att vi hörde orden som sjöngs fick D nog och ringde pa dörren för att säga till och dom lovade snällt att aldrig ha musik pa efter klockan 23:00, som dom till viss del hallde, hela September iaf..
Men Oktober har blivit mycket värre dagtid vilket gör att du heller inte kan sova siesta..
Och även om du inte behöver sova sa är det olidligt att höra sa hög musik varje dag, varje minut, vi hör inte ens var egen tv (pa normal volym).
 
Vad kan vi göra at saken da?
Inte mycket!
Dom är zigenare! Och i Spanien är det dom som "bestämer", det är nästan omöjligt att ga emot dom, det gäller att sta ut och vänta tills dom byter bostad, för det kommer dom göra..och snart..Jag ger dom mindre än ett ar..
 
Vi har iaf bestämt oss för att vara deras "vänner" och sta ut sa länge istället för att braka med dom.
Som det ser ut nu sa lyssnar dom iaf pa oss när vi klagar och det är värt mycket!
 
Kanske tycker ni att jag är dum som pratar dumt om dom bara för att dom är zigenare?
Men sa är det inte, om dom inte hade varit zigenare hade jag tyckt samma sak om dom och tyvärr är det sa att det är vanligt att just detta folkslag beter sig sa här.
 
Vill ni ha mer information?
 
Just den här familjen bodde tva gator ovanför oss för ett par ar sen, hyrde där med, men saklart betalade dom inte hyran och blev utkastade efter ett tag.
När dom stack tog dom med sig ALLT som fanns inne i huset (i Spanien är det vanligast att hyra möblerat).
Dom tog till och med med sig fönsterna och elementerna, dom lämnade huset TOMT.
Innan dom flyttade till huset brevid bodde dom gratis i en grannby i en lagerlokal hos en bekant.
Den bekanta hade gamla bar möbler bevarat där sa som kyl, diskmaskin osv..allt det snodde dom..och da hade dom bott GRATIS där och det var en bekant!
 
Vara hus har gas och el mätaren utomhus, sin gasmätare har dom förstört sa man inte kan se hur mycket gas dom gjort av med, alltsa kan dom inte betala! Men gasen fungerar inomhus i vilket fall som helst, alltsa kan dom duscha med varmvatten och ha värmen pa!
Vanligtvis när detta händer, att mätaren gar sönder sa brukar man dra en snitt avgift, men nagon sadan finns inte i detta hus da det statt tomt innan dom flyttade in!
 
Vanligtvis livsnär de sig pa drogförsäljning, men det är inget dom haller pa med iaf, det märker man...
Den här familjens lillebror bodde mitt emot oss nagra manader förra aret och där sag man konstiga människor ga in och ut vid konstiga tidpunkter och aldrig var det samma människor....
Behöver jag säga att ingen i denna familj jobbar?
Det är iof tva familjer som bor där, men ingen jobbar...6 vuxna och 1 barn.
 
Anledningen att jag är vaken den här tiden idag är dock inte deras fel, jag jobbar natt idag.
Och jag maste säga att jag numera förstar smabarns familjer lite bättre..det här med lite sömn menar jag..
;)
 
Idag har jag en lugn natt pa jobbet och jag ska nog passa pa och lägga mig pa soffan ett tag nu och fa vila lite ostört, guuuud sa skön det ska bli!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0